• UniformYankie

    Snälla, hjälp mig hitta namn på denna låt

    Jag kikade på Thomas Sekelius vlogg (länk nedan) och mot slutet av videon så spelas en låt som jag blivit helt fäst vid.
    Haft den på huvudet i två dagar, håller på att bli TOKIG. 
    Har gått igenom alla kommentarer, har letat med lyrics på google (det lilla man hör), testat med Soundhound, kikat på Sekelius radio på Spotify, kollat efter senaste låtar från detta året, etc... men ingenting! Och han skriver inte vilken låt det är i beskrivningen heller. 
    Har kikat på lite artister som kan tänkas ha gjort den, men hittar inget.

    Någon som vet vad låten kan tänkas heta och vem som har gjort den? 
    Låten spelas ca 14.35-15.40. 


  • Svar på tråden Snälla, hjälp mig hitta namn på denna låt
  • Klickerträna

    Åh herregud, jag blir också galen nu. Har Soundhoundat och googlat och googlat xD

    Antar att låten kommer ifrån en sådan sida som youtubers prenumererar på för att få använda musik utan att bryta copyrighten.

    Men ingen aning om hur man ska lyckas hitta den då. Särskilt om det skulle vara en okänd artist. (Men det låter typ som Jason Derulo/Chris Brown/Ne-Yo/Nåt liknande-stuk.)

    Kanske kommer den bli populär så den dyker upp i musiktjänsterna, om vi har tur.

    Eller så är det nån annan som vet? Pretty please!

  • UniformYankie
    Klickerträna skrev 2017-04-21 06:23:52 följande:

    Åh herregud, jag blir också galen nu. Har Soundhoundat och googlat och googlat xD

    Antar att låten kommer ifrån en sådan sida som youtubers prenumererar på för att få använda musik utan att bryta copyrighten.

    Men ingen aning om hur man ska lyckas hitta den då. Särskilt om det skulle vara en okänd artist. (Men det låter typ som Jason Derulo/Chris Brown/Ne-Yo/Nåt liknande-stuk.)

    Kanske kommer den bli populär så den dyker upp i musiktjänsterna, om vi har tur.

    Eller så är det nån annan som vet? Pretty please!


    Ja, har fortfarande inget svar Rynkar på näsan 

    Kanske det, men önskar att han iaf kunnat skriva namnet på låten i beskrivningen... Scrollar man igenom kommentarerna så ser man ju att där är fler än bara du och jag som undrar. 

    Nej, antingen är det en okänd artist, eller så är det en okänd låt av en känd artist, eller så är låten väldigt ny. Min gissning tippar åt att det är en extremt ny låt. 
    Haha tycker du? Jag tänkte om det kanske var DNCE eller Justin Timberlake, eventuellt Justin Bieber men lät inte riktigt som hans röst. 

    Ja, vi får väl hoppas. Hoppas dock på att få svar inom dom närmsta dagarna, är skitjobbigt att gå runt med denna låt på huvudet i flera dagar såhär Gråter
  • NO91

    Fråga i kommentarsfältet på youtube? De brukar jag göra om låtar jag hör under klipp. Lättast så :)

  • UniformYankie
    NO91 skrev 2017-05-03 02:27:16 följande:

    Fråga i kommentarsfältet på youtube? De brukar jag göra om låtar jag hör under klipp. Lättast så :)


    Där är redan jättemånga som frågat, så kikar igenom kommentarerna då och då i hopp om att någon kanske svarat på någon av dem, men nada.. 
Svar på tråden Snälla, hjälp mig hitta namn på denna låt