• KaffeOchHybris

    Trimma busken när magen är i vägen

    Ja, titeln säger väl det mesta. Insåg idag att jag har blivit så rund att det är ganska svårt att se vad jag håller på med där nere. Brukar använda en skäggtrimmer och trimma ner allt kort av bekvämlighetsskäl. Använde en spegel men det gick ändå inte så bra idag, trimmern kom åt huden på ett par ställen och med den ökade blodmängden blev det ett mindre blodbad. :P

    Hur gör ni andra? Bara ge upp och låta det växa? :)
    Funderade på om man skulle kontakta en salong och be dem vaxa, för att slippa göra något själv. Men jag tror inte att de skulle tillåta det när man är gravid, särskilt inte om man är lite svullen. 

  • Svar på tråden Trimma busken när magen är i vägen
  • Linnis92

    När magen blev för stor så jag inte såg ordentligt så fick det vara. Är ju en begränsad period.

  • GrönaDruvan

    Här rakar jag med hyvel och ser ingenting. Men det går rätt bra. Missar kanske lite, men kollar i spegel efteråt och det ser ok ut. Tar ju väldigt mycket längre tid att raka men jag känner mig väldigt ofräsch om jag inte rakar emellanåt och på mig kliar det konstigt nog när jag inte rakar.

  • Carambolan

    Brukar ge upp och låta det vara sista tre månaderna.

  • KaffeOchHybris
    Tecum skrev 2017-04-22 17:50:32 följande:

    Har du ingen man, han gör det säkert mer än gärna...


    Han har erbjudit, men jag litar inte på att han kan fixa blygdläpparna utan att komma åt huden. Är ganska rädd för att huden där nere ska fastna, knappt att jag vågar göra det själv. :P 
  • MeandHim

    Jag rakade så gott jag kunde in i det sista, kändes skitbra och jag var gör nöjd! När bebisen var ute insåg jag att det snarare såg ut som nån som gått med gräsklipparen lite kors och tvärs. Såg tamejtusan inte klokt ut :p

  • zoolook1

    Haha! Det tog mig ett bra tag att fatta att tråden handlade om gravidmage. Trodde bara att det varit någon som blivit fet. Fattade inget av "en begränsad tid" och "sista tre månaderna".

  • LeyasMamma

    Jag brukar köra på känn, rakar och känner efter. Sen när jag tror att det ser relativt okej ut brukar jag fråga karln om de ser okej ut :D men det ska väl erkännas att det blivit mer sällan sedan jag blev gravid och emellan så får det se ut som en urskog :D

  • Treansresa

    Jag tänkte på samma bara för nån vecka sedan. Upptill går det hyffsat att känna sig fram men nere vid bygläpparna är de ju nästan omöjligt! Blir kul att se om man klarar att raka sig tiden ut.

    Tycker benen också börjat bli jobbiga att nå

  • Frontline
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-22 18:47:43 följande:
    Han har erbjudit, men jag litar inte på att han kan fixa blygdläpparna utan att komma åt huden. Är ganska rädd för att huden där nere ska fastna, knappt att jag vågar göra det själv. :P 
    Jag har gjort det på frugan under hennes 3 graviditeter och det gick så bra att jag får fortsätta med det.
    Tror nog din sambo kommer vara försiktig och du kommer få en skön stund...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Treansresa
    Godisärsågott skrev 2017-05-04 17:49:24 följande:

    Hur gör man med benen då? :o börjar ju o bli varmt, o har ej någon lust o ha strumpbyxor på mig då :/


    Benen ör enklare tycker jag, men då har jag möjlighet att sitta ner på golvet när jag gör det. Så det är mitt tips! Sitt på golvet:)
  • Godisärsågott
    Treansresa skrev 2017-05-04 17:56:45 följande:

    Benen ör enklare tycker jag, men då har jag möjlighet att sitta ner på golvet när jag gör det. Så det är mitt tips! Sitt på golvet:)


    Ahh ok tack ^_^
  • Louqvisten

    När min mage började bli i vägen för att jag kunde trimma som jag vill ha det så började karln min att hjälpa mig. Han gör ett toppen jobb och jag känner mig fräschare än vad jag gör om det inte trimmas där nere eller benen :)

  • Nelah

    När det blev så illa så att bebis hade behövt machete för att hitta ut fick mannen ta med apparaten. Jag var livrädd hela tiden. Nu ser jag till att hålla undan med hyvel - jag rakar i blindo men har lyckats med att inte skära mig ;p

    Det blir inte vackert men slipper 70tals busken iaf


    Jag vill och jag kan...
  • Haiduchi

    Haha insåg också igår när jag duschade att jag nog får lägga rakningen åt sidan, gör det med hyvel.

    Nästan blodbad så dant jag rakade :D ;D

    Funderade snabbt också om man skulle gå till salong. Men nej. Ca 2 månader till. Det får frodas nu, haha

  • Emma118

    Jag gick till salong i vecka 34 och vaxade bort allt, så skönt. De hade inga problem med att vaxa gravid kvinna, fastän jag har fula åderbråck i underlivet och är allmänt stor o osmidig.

    Blir nog ingen mer vaxning tills förlossningen nu dock, så det får vara lite hårigt....

Svar på tråden Trimma busken när magen är i vägen