• Äldre 26 Apr 10:03
    8802 visningar
    5 svar
    5
    8802

    Klamydia, trots negativt test?

    Hej!

    Just nu går jag i väntan på att få besked om klamydia. Var hos bm igår och tog prover, och det känns som en evighet tills jag får svar. Jag tycker mig ha de flesta symptomen på klamydia, men konstiga flytningar, hugg vid äggledarna och klåda, och är så gott som inställd på att testet är positivt.

    För två veckor sedan hade jag oskyddat sex med en kille, alltså verkligen pojkvänsmaterial. Fick en feberkänsla och ont i halsen efter 5 dagar efter första samlaget. När jag kom hem (han bor i Norge) så kändes det som att det bara blev värre. Han berättar att han har haft klamydia en gång tidigare, att han fullföljt en antibiotikakur och därefter testat negativt.

    Kan han ha haft bakterier kvar, trots negativt test?

    Det känns helt osannolikt att jag ska få alla dessa symptom, fast det ska vara någonting annat. Stackaren mår jättedåligt över att jag mår så dåligt... Själv har han inga symptom alls.

    Någon som har erfarenhet av detta?

  • Svar på tråden Klamydia, trots negativt test?
  • Magisk­Mamma
    Äldre 26 Apr 14:02
    #1

    Jag skulle nog skynda mig iväg och göra ett HIV-test, verkar mera vara symptomen för det än för klamydia.

  • Äldre 26 Apr 15:40
    #2

    Fast det är väl ganska precis sådana symptom som man får vid klamydia?

  • Äldre 26 Apr 16:22
    #3

    Jag är testad för HIV efter senaste sexpartnern innan honom, likasom han är testad. :)

  • Anonym (Man)
    Äldre 26 Apr 16:59
    #4

    mycoplasma genitalium har ju ganska snarlika symptom som klamydia. Men jag tror att de flesta mediciner som tar dö på klamydia även tar mycoplasma.

    Kan ju vara värt att testa i alla fall antar jag om ingen av er gjort det o besvären består.

    Annars kan det ju vara så att killen träffat nån annan efter hans sista behandling. Klamydia är ju verkligen smittsamt och väldigt vanligt. Kan smitta ganska lätt via t.ec. petting eller oralsex.

    Tack o lov ännu ganska lättbehandlat.

  • Äldre 15 Oct 17:11
    #5
    Vilken färg har prickarna - vita? svarta? Har du tur är det bara just pormaskar, men har du otur kan det röra sig om kondylom (läs mer om sjukdomen här). Känner du dig osäker gör du kanske bäst i att uppsöka en läkare.
Svar på tråden Klamydia, trots negativt test?