• Anonym (Kaffedraken)

    Vem vinner Eurovision 2017?

    Det börjar dra ihop sig till Eurovision Song Contest 2017. Vilket land tror ni vinner? Italiens bidrag är klar favorit, sen är det tajt mellan Sverige och Bulgarien om platserna bakom. Frågan är om inte spelbolagen får rätt detta år eller blir det som förra året då en skräll tar hem det? Med tanke på att Eurovision är så mycket mer än en musiktävling så är det ganska svårt att gissa rätt. 

    Vem vinner Eurovision?

    Om man tittar på aktuella Eurovision odds, är Sverige trea bakom Italien och Bulgarien. Se hittar vi Portugal, Belgien bakom. Finland, Danmark och Norge är inte ens nära om man skall tro spelbolagens odds på: Vem vinner Eurovision 2017. 

    Mitt tips är följande:

    1. Italien
    2. Sverige
    3. Makedonien
    4. Belgien
    5. Portugal

    Portugals har fått mycket beröm, gillar den inte själv men kan nog räcka rätt långt. Har satt en slant på den som topp 10 faktiskt. 

    Aktuella Eurovision odds>>>


    Eurovision
  • Svar på tråden Vem vinner Eurovision 2017?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har bara slölyssnat än så länge, dvs dragit spotifylista på shuffle när jag städat. Jag gillar Italiens låt men jag tror inte alls den slår hos de som sätter sig vid tvn på lördagskvällen och sen ska rösta. Hos oss i fan-världen som lyssnar på poddar, ser alla de nationella uttagningarna mm är det en annan grej.

    Däremot har Sverige som vanligt fått till nåt som lätt går till final och sen tar topp åtta. Jag blir inte jätteförvånad om Eurovision går i Göteborg nästa år om vi säger så.

    Så nej, jag vet inte. Återkommer om nån vecka när jag hunnit lyssna igenom schlagerprofilernas poddar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    har inte hört de andra bidragen men ÄLSKAR det Italienska bidraget!!! Helt fantastiskt!


    För den som inte hört den 





    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Kaffedraken)
    Coccolina skrev 2017-04-27 15:28:59 följande:

    har inte hört de andra bidragen men ÄLSKAR det Italienska bidraget!!! Helt fantastiskt!


    För den som inte hört den 


    (Kan tillägga att jag pratar Italienska och gillar textens budskap skarpt! Kan också göra mig mer positivt inställd till just den låten :-P )
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Finland är jätte bra, enligt spelbolagen 12:a.

    Kompis rösta lite på Finland ikväll.

    Om Belgien går vidare så förstår jag inte vad europeerna tycker egentligen. En dålig ung tjej som man inte hör alls.

    En intressant sak som jag måste säga: Vi svenskar är jätte bra i eurovisionen. Men i ishockey-VM är vi så dåliga!

    Finland vinner ALLTID oss ganska överlägset. :(

    När de vann oss 2011 grät jag flera dagar. Tyvärr kommer det hända igen. :(

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hakk skrev 2017-05-09 15:08:42 följande:

    Finland är jätte bra, enligt spelbolagen 12:a.

    Kompis rösta lite på Finland ikväll.

    Om Belgien går vidare så förstår jag inte vad europeerna tycker egentligen. En dålig ung tjej som man inte hör alls.

    En intressant sak som jag måste säga: Vi svenskar är jätte bra i eurovisionen. Men i ishockey-VM är vi så dåliga!

    Finland vinner ALLTID oss ganska överlägset. :(

    När de vann oss 2011 grät jag flera dagar. Tyvärr kommer det hända igen. :(


    Grät du verkligen på grund av Eurovision? Alltså, inte metaforiskt, utan du satt på riktigt och bölade i tevesoffan?

    Ursäkta mig, men jag är uppriktigt nyfiken.
  • Anonym (Kaffedraken)

    lyssnat igenom alla låtarna nu och alltså 90% powerballader.... inte min grej!!

    Verkligen enda låten jag tycker om är den Italienska!


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Till Dr.Nail (jag kan inte citera på den här hemska sidan,ursäkta!)

    Nej, du missförstod nu. Jag grät för att Finland krossade oss med HELA 6-1 i finalen! Det är ju helt förskräckligt!

    Finland är ett av världens bästa länder i hockey. Hoppas vi INTE möter dem i årets final. Då vågar jag inte se matchen!! Usch!

    Men nu till ESC! Jag tycker att första semfinalen var en stor skandal!

    Azerbajdzjan och Polen, är ni seriösa?

    Azer hade någon äcklig smutsig häst tavla. Polen var tråkig. Ändå gick de till final.

    Om ni skulle ha röstat på Finland skulle jag vara glad för er! Men jag är besviken på er! Robin är bra, grattis!

    Moldavien är min favorit. Allt annat är tråkigt.

    Italien bra

Svar på tråden Vem vinner Eurovision 2017?