• Vattumankillen

    Sänker ni pengar till tiggare och hur ofta?

    Hej. Det känns som det är väldigt få personer som skänker pengar till tiggare.

    Det händer typ aldrig att man ser någon annan som skänker pengar till tiggare

    Själv ger jag då och då pengar till tiggare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-01 22:16
    I omröstningen i ett av alternativen ska det vara någon gång per halvår att man ev ger pengar till tiggare

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-01 22:18
    Det känns som jag skrev lite för få alternativ i omröstningen. Borde ha funnits ett alternativ om man skänker pengar till tiggare flertal gånger per månad.
    Ni som inte skänker pengar till tiggare, varför gör inte ni det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sänker ni pengar till tiggare och hur ofta?
  • Majblomman

    Jag brukade göra det förut men slutat med det. Har tyvärr vant mig och många gånger ser jag dem inte längre ????

  • Vattumankillen
    Majblomman skrev 2017-05-01 22:19:39 följande:

    Jag brukade göra det förut men slutat med det. Har tyvärr vant mig och många gånger ser jag dem inte längre ????


    Håller med delvis. Känns som det har blivit klart fler tiggare senaste kanske 10 åren, man ser en del tiggare typ varje dag.

    Men skänker du pengar till exempelvis hjälporganisationer istället?
  • Aniiee

    Nej, jag ger inte pengar till tiggare, och du borde inte heller göra det. De är inte hjälpta av det, tyvärr, tvärtom. Om du vill hjälpa romer, och de ffa rumänska sådana, som är de som kommer hit och tigger, bör du skänka pengar till Erikshjälpen, Hjärta till Hjärta eller Life and Light istället. 


    Ordningen återställd
  • Majblomman

    Ja, jag skickar pengar till rädda barnen istället. Är barnen med så kan det hända att vi "delar med oss" till tiggare. Mest för att min dotter frågar varför de sitter där och håller upp en kopp.

  • Jag är bara jag

    Aldrig gjort och kommer aldrig göra för det gynnar inte dom alls. Skänker pengar till en organisation som stöder i deras hemländer istället.

  • Vattumankillen
    Aniiee skrev 2017-05-01 22:24:03 följande:

    Nej, jag ger inte pengar till tiggare, och du borde inte heller göra det. De är inte hjälpta av det, tyvärr, tvärtom. Om du vill hjälpa romer, och de ffa rumänska sådana, som är de som kommer hit och tigger, bör du skänka pengar till Erikshjälpen, Hjärta till Hjärta eller Life and Light istället. 


    Oki men det finns romer och studier som visar att pengarna till tigrarna gör nytta. Orsaken varför du hävdar att de inte pengarna man ger inte hjälper dom är det för att det har uppmärksammats att en del romer/tiggare blir utnyttjade? Men det finns såklart en del som blir utnyttjade etc och därför borde man skänka pengar till olika föreningar som du nämner men jag tror det kan vara bra att de får pengar och hjälp inte bara av olika föreningar.
  • viseversa

    Aldrig! Dom sitter ju överallt nu. Ger aldrig bort pengar till dom. Kan dock ge bort en burk eller flaska med pant om jag har någon. Men inte kontanter.!

  • Aniiee
    lejonetDaniel skrev 2017-05-01 22:30:30 följande:
    Oki men det finns romer och studier som visar att pengarna till tigrarna gör nytta. Orsaken varför du hävdar att de inte pengarna man ger inte hjälper dom är det för att det har uppmärksammats att en del romer/tiggare blir utnyttjade? Men det finns såklart en del som blir utnyttjade etc och därför borde man skänka pengar till olika föreningar som du nämner men jag tror det kan vara bra att de får pengar och hjälp inte bara av olika föreningar.
    Det där inlägget var i det närmaste obegripligt. Försök gärna igen.

    Men, nej, de rumänska tiggarna som kommer till sverige är inte hjälpta av att du eller någon annan ger dem pengar i muggarna, tyvärr. Knappt för stunden och absolut inte i längden.
    Ordningen återställd
  • Frontline

    Skulle inte falla mig in att göra det, Har sett hur dessa jäkla tjuvar har rotat i plånböcker på dom som är handikappade men dom försvann från den butiken rätt fort.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Sänker ni pengar till tiggare och hur ofta?