• Äldre 8 May 17:25
    30255 visningar
    25 svar
    25
    30255

    Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!

    Jag är gravid i vecka 34+3. Detta är min tredje graviditet och jag fick massa sammandragningar och förvärkar redan tidigt som jag har gått med till och från, dock har de inte varit såhär regelbundna.

    Låg i ca 2-3 timmar igår innan det avtog och vaknade flera gånger inatt. Idag på dagen har de inte varit regelbundna men nu har jag legat i ca 1,5 timmer med 2-3 minuter mellan varje och de håller i sig i ungefär 60 sekunder. Vissa tar i rejält och jag måste andas mig igenom dem.

    Är det normalt att ha såhär 5 veckor innan eller är det risk att nånting är på väg att starta?

    Ska tillägga att bebisen ligger i tvärläge så jag är livrädd att det ska dra igång nu, framförallt att vattnet ska gå :/

  • Svar på tråden Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!
  • Äldre 8 May 17:30
    #1

    Oj 3-4 minuter emellan ska det stå.

  • Äldre 9 May 11:53
    #10
    LillaJag06 skrev 2017-05-08 17:32:36 följande:

    Om du har ont tycker jag att du ska ringa till fl.

    jag har mycket sd nu och hade det med sonen med men så fort det börjar göra ont har min läkare sagt att jag ska ringa in direkt.


    Jag ringde fl och de ville ha in mig. Väl där fick jag en bricanylspruta för att det skulle lugna ner sig och än så länge så är de mycket lugnare :)
  • Äldre 9 May 11:56
    #11
    Emma118 skrev 2017-05-08 20:45:40 följande:

    Jag är också 34+3 och har haft nästan exakt samma symptom som dig. Första barnet, så har inget att jämföra med - men vet att detta inte liknar sammandragningarna jag haft förut.

    Onda kramper som strålar mot ryggen och neråt, håller på just nu, men inte med någon specifik regelbundenhet, men ofta nog för att andningen ska påverkas. Ska pröva ta Alvedon och se om gör någon skillnad...


    Jätte jobbigt att det ska vara så :/ Fick en bricanylspruta igår som bröt värkarna och förhoppningsvis kommer de inte tillbaka lika mycket innan det är dags. Kanske vore nåt för dig också om det inte släpper?
  • Äldre 9 May 12:02
    #12
    annab79 skrev 2017-05-08 22:19:09 följande:

    Sedan torsdag har tätta värkar 3-4 min ngr timmar som avtar e idag v38+0 ..i torsdag natt var inlagt på förlossningen först öppen 5.5 kl 22 sedan öppen 7 kl 01 la mig för att vila somnat allt gick tillbax fredag morgon 3 cm, utskriven hem .Hela helgen tätta värkar pågår och avtar...kommer inte riktigt igång med min förlossning Det avtar bara Tar två Alvedon 665mg lägger mig och det slutar. Om jag rör mig har igen värkar såna som jag andas mig genom jävulsk och press neråt Men ändå i get mer händer. Så jag kan svara att jaaa man kan gå med förvärkar kraftiga som avtar Tyvärr det e jobbigt och smärtsamt. Jag e helt slut febrig trött äter sover


    Men fy va jobbigt! Visste inte ens att det kunde gå tillbaka så! Har man gått så långt så vill man ju att det går igång. Finns det inga planer på igångsättning när du har det så jobbigt?
  • Äldre 9 May 12:15
    #14
    anotherplace skrev 2017-05-09 09:55:44 följande:

    Hej, jag är med i v 34+4 i lördags natt hade jag samma sak. Höll på i 3h, tog Alvedon och 1h senare somnade jag, vaknade med fortfarande lite mensvärk i magen men som rann ut under fm, igår hade jag igen smärtor och trodde de skulle dra igång, slempropp som lossnat i ngr dagar med blod i men va inne på kontroll för 1v sedan då såg allt bra ut, väntar med nr tre och hört att de kan va lurigt med tredje graviditeten/förlossningen, jag ringde fl i lördags men fick inte komma på kontroll hört att de inte stoppas från v 34, så kanske är därför, isf försök att inte oroa dig och ring förlossningen om råd annars, :) de är till för det ju! Haha säger hon som tog fegar massa med det också..


    Okej. Det finns fler som har det såhär alltså. Man blir så nervös eftersom det inte varit såhär med nån av de andra barnen. Fick bricanylspruta igår och det har nu lugnat ner sig, men dom sa de att drar det igång på riktigt så gör dom ingenting för att stoppa, håller tummarna för några veckor till iaf.

    Man är löjlig ibland som inte vill besvära dom på förlossningen fast det är det dom är där för ????
  • Äldre 9 May 12:20
    #15
    Haiduchi skrev 2017-05-09 12:13:26 följande:

    IOM att barnet ligger på tvären så var det bra du Ringde. Min gör också det oxh då finns det ingen anledning att dra ut på tiden med värkar Hemma för man kan ju ändå inte föda vaginalt alls.

    Är det tänkt du ska göra vändningsförsök eller har du snitt planerat?


    Vilken vecka är du i?

    Jag ska på ul nästa torsdag så då lär jag få ett vändningsförsök nån dag senare. Jag är tveksam om det kommer att lyckas dock, har känt flera gånger hur hon försökt att vända sig men det verkar inte gå så bra.
  • Äldre 9 May 15:53
    #17
    Haiduchi skrev 2017-05-09 13:12:48 följande:
    Jag är bara i vecka 32+2 idag. Varit på tvären i minst i vecka som jag vet hundra, gjorde ul då för inte känt barnet under dagen.

    Och inte vänt sig än. Har till besöket hos bm i vecka 35+3 på sig att vända sen. Annars blir det nog ul även för mig.

    Kommer du att kunna få välja om de ska göra vändningsförsök?

    Vet inte om jag vill det....
    Ja jag tror aldrig att dom kan tvinga dig om du inte vill. Jag kommer nog att ge det ett försök men blir det för obehagligt så kommer jag att säga stopp. Nu har jag ju testat på bricanylspruta iaf som man får i samband med vändning och de tyckte jag gick bra.
  • Äldre 10 May 14:27
    #19
    annab79 skrev 2017-05-09 20:47:47 följande:

    Tjatat till mig en undersökning på förlossningen var orolig över hur jag har det och hur jag allmänt mår(efter samråd med bm på vårdcentralen som tyckte jag ska på undersökning) ...ctg var bra ..barnet rörde sig j mk där medan hemma knappt ngt kanske kommit igång under ctg, läkaren kollade upp med ultraljud fostervatten mängd och tog odligsprover för jag hade gröna flytningar i helgen och inget mer när det gäller mina täta värkar och ev hur gör vi ...så tydligen ska jag gå så här och plågas.


    Fy va trist :/ Håller tummarna för att det drar igång snart!
  • Äldre 16 May 22:48
    #22
    annab79 skrev 2017-05-15 22:15:34 följande:

    Hur har ni det? Själv är slutkörd av regelbundna värkar sedan lör kl 11 sömn kommer och går .Varit idag hos min gyn på undersökning öppen 5cm och igen hinnesvepning...hoppas det händer ngt i natt annars så har fått tid imorgon bitti för ev igångsättnig .att det ska va så fram och tillbaka och att det ska inte räcka med igångsättnig för att jag har det jobbigt utan ngt medicinska skäl...har bf 21/5 orkar inte gå över tiden


    Men fy vilken pers du verkar gå igenom :/

    Jag har en del värkar till och från men inget som blir regelbundet iaf så bricanylsårutan hjälpte verkligen.
  • Äldre 19 May 19:11
    #24

    Hur har det gått för dig annab79?

Svar på tråden Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!