• absalon

    Förbjuda islam?

    Somliga vill förbjuda islam. Hur skulle det gå till i en nation, som har religionsfrihet, yttrandefrihet, tryckfrihet och tankefrihet inskrivna i grundlagen.
    Man kanske ska omvandla Sverige till en totalitär stat enbart för nöjet att förbjuda en viss religion.
    Kravet på islamförbud kan bli ett utmärkt svepskäl för allsköns Coolantidemokratiska krafter att införa diktatur i landet.

  • Svar på tråden Förbjuda islam?
  • absalon

    Vad går gränsen mellan islam och islamisering? Ska man förbjuda muslimer att drömma om ett samhälle, där alla är muslimer? Kristna hoppas ju på samhällen, där alla är kristna.
    Som jag förstår saken kan endast konkret. omstörtande verksamhet förbjudas - oavsett om det gäller islam, kristendom, kommunism eller nazism.

  • Anonym (X)
    absalon skrev 2017-05-09 12:57:08 följande:

    Vad går gränsen mellan islam och islamisering? Ska man förbjuda muslimer att drömma om ett samhälle, där alla är muslimer? Kristna hoppas ju på samhällen, där alla är kristna.

    Som jag förstår saken kan endast konkret. omstörtande verksamhet förbjudas - oavsett om det gäller islam, kristendom, kommunism eller nazism.


    Jag bara suckade när jag läste vad du skrev. Vadå var går gränsen mellan islam och islamisering? Är du seriös? De är ju helt skilda saker. Det ena är en religion, det andra är det inte. Om du inte ens vet skillnaden så har vi ingenting att diskutera.
  • Anonym (omar1)
    Anonym (X) skrev 2017-05-09 13:06:19 följande:
    Jag bara suckade när jag läste vad du skrev. Vadå var går gränsen mellan islam och islamisering? Är du seriös? De är ju helt skilda saker. Det ena är en religion, det andra är det inte. Om du inte ens vet skillnaden så har vi ingenting att diskutera.
    Eh va? Hur är islamisering inte religion när islamisering handlar om att blanda religion med politik och att samhället ska styras av religon? de som sysslar med islamism och kristdemokrati ÄR religiösa.
Svar på tråden Förbjuda islam?