Inlägg från: blomman 2 |Visa alla inlägg
  • blomman 2

hjälp

Och allt detta med hans beteende har dykt upp nu? Har han alltid varit överviktig men att det har eskalerat nu? Att överäta kan bero att man äter bort sin stress,att det lugnar när han äter. Vid 10 årsåldern börjar man hålla inne med saker som orsakar skam,kanske det är därför han inte längre säger något om hur han mår? Har han lidit av dålig impulskontroll tidigare? Hur som helat så har ert barn stora problem och behöver stöd och hjälp! BUP ?

• blomman 2
    kickerina skrev 2017-05-09 22:45:02 följande:

Detta har kommit nu mera & mera..nej, övervikten började för ca 2 år sedan ,men bara eskaljerat

Varför jag undrade om övervikten är att jag känner igen din sons mönster från andra barn som jag har mött. Speciellt det där med att äta i smyg. Det är ett varningstecken känner jag. En släkting till mig hade detta beteende från att han var ca:5 år,han gjorde som din son,smusslade en massa mat till sitt rum i tid och otid. Även nattetid. Och även fryst mat. Mat blev ett stort problem och det eskalerade och hade samma mönster som en alkoholist har. Jag vill INTE skrämma eller döma dig,vill bara upplysa om att något OROAR din son och han dämpar det med mat. Kanske därför som han är stökig i skolan...inte konstigt tycker jag...och kanske han blir retad fastän han inte vill säga något till er,för han vet innerst inne att det han gör är fel och känner sig skamsen över det men inte vet hur han skall komma ur detta. Ni behöver absolut gå vidare i detta så han går proffesionell hjälp innan han får fler problem. Det blir lätt flera ringar på vattnet,ett problem leder till flera som det nu har gjort. Hur tänker ni kring det? Är det svårt att be om hjälp utifrån? Vad säger skolan? Med all omtanke<3
Svar på tråden hjälp