• Äldre 9 May 22:08
    5458 visningar
    16 svar
    16
    5458

    Söker en låt?? Vem sjunger den? Måste veta

    Det är en ballad, låter som en yngre tjej sjunger den. Hon har ganska kraftig röst. Jag tror inte att låten är så jättegammal, max ett år kanske. Har hört den på gymmet några gånger och vill verkligen få reda på vad det är för låt.

    Någon som har förslag?


    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-09 22:11
    Det är en känslolåt på nåt sätt, hon som sjunger kan vara både från Sverige eller Usa. Hon sjunger på engelska.
  • Svar på tråden Söker en låt?? Vem sjunger den? Måste veta
  • Äldre 9 May 23:05
    #1

    LOL du får nog säga åtminstone två ord från låttexten för att det öht ska vara MÖJLIGT att hjälpa dig...

  • Äldre 9 May 23:19
    #2
    glutten skrev 2017-05-09 23:05:12 följande:

    LOL du får nog säga åtminstone två ord från låttexten för att det öht ska vara MÖJLIGT att hjälpa dig...


    Vaddå, det är ju supertydligt att det är Adele - Hello hon menar. :P :D
  • Äldre 9 May 23:22
    #3
    Dumbledore skrev 2017-05-09 23:19:38 följande:
    Vaddå, det är ju supertydligt att det är Adele - Hello hon menar. :P :D
    Ja, eller When we were young :)
  • Äldre 9 May 23:30
    #4
    äsch skrev 2017-05-09 23:22:07 följande:

    Ja, eller When we were young :)


    Mja... Tycker inte riktigt det låter som den på ts beskrivning, men du kan säkert ha rätt. ;)
  • Äldre 10 May 08:12
    #5
    Dumbledore skrev 2017-05-09 23:30:33 följande:
    Mja... Tycker inte riktigt det låter som den på ts beskrivning, men du kan säkert ha rätt. ;)
    Fast... Vi båda har nog fel. Hon kunde vara antingen från Sverige eller USA, Adele är väl från England om jag inte missminner mig.
  • Äldre 10 May 08:49
    #6

    Mitt förslag är att du frågar på gymmet nästa gång du hör låten.

  • Äldre 10 May 10:12
    #7
    Ellie skrev 2017-05-10 08:49:41 följande:

    Mitt förslag är att du frågar på gymmet nästa gång du hör låten.


    Precis, tänkte gjort det igår, men då fanns det ingen i receptionen.
    Sen brukar jag även spåra låten med mobilen men det var precis när jag skulle gå och hade inte lust att gå och ställa mig vid en högtalare.
    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Äldre 10 May 10:13
    #8
    Dumbledore skrev 2017-05-09 23:30:33 följande:
    Mja... Tycker inte riktigt det låter som den på ts beskrivning, men du kan säkert ha rätt. ;)
    Nej det stämmer, Adele är det inte.
    Detta låter som det mer skulle kunna vara Zara Larsson eller Molly Zanden som sjunger den. Men har lyssnat igenom deras låtar och har inte hittat den där.

    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Äldre 10 May 10:15
    #9
    äsch skrev 2017-05-10 08:12:05 följande:
    Fast... Vi båda har nog fel. Hon kunde vara antingen från Sverige eller USA, Adele är väl från England om jag inte missminner mig.
    Hon kan ju iof vara var som helst ifrån, men hon sjunger på engelska iallafall:)
    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Äldre 10 May 13:02
    #10
    Giraffeeen skrev 2017-05-10 10:15:22 följande:

    Hon kan ju iof vara var som helst ifrån, men hon sjunger på engelska iallafall:)


    Du tycker inte att du borde fylla på med lite mer information om låten?
  • nernu
    Äldre 10 May 14:12
    #11

    Hahaha! En tjej som sjunger en ballad på engelska. Inser du inte själv att det kan vara precis vem som helst?

  • Äldre 10 May 15:12
    #13

    Gissa kan man ju alltid göra. Jag drar till med.... Alessia cara?

  • Äldre 10 May 15:27
    #14
    Giraffeeen skrev 2017-05-10 14:55:36 följande:
    Haha jo det gör jag, därför frågar jag här, stolpskott!
    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
    Nej, något stolpskott tycker jag väl inte att du är. Du kanske bara hade lite otur när du tänkte.
    Du kan ju alltid kolla Rihannas samlade verk, hon har en stark röst och sjunger på engelska. Hon har gjort en del känslolåtar också. Eller Pink.
  • Äldre 10 May 16:58
    #15
    Eivie skrev 2017-05-10 15:12:33 följande:

    Gissa kan man ju alltid göra. Jag drar till med.... Alessia cara?


    Ingen dum gissning, skulle kunna varit hon. Lyssnade dock nu och hittade inte låten. Men rösten låter ungefär som hennes.
    Ska till gymmet strax, bara det är nån där, så ska jag fråga.
    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Äldre 10 May 23:20
    #16
    Giraffeeen skrev 2017-05-10 16:58:51 följande:
    Ingen dum gissning, skulle kunna varit hon. Lyssnade dock nu och hittade inte låten. Men rösten låter ungefär som hennes.
    Ska till gymmet strax, bara det är nån där, så ska jag fråga.
    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
    Spännande!

    Annat som spelas mycket är ju Elle goulding och såklart Zara Larsson så kanske någon av deras låtar :)
  • Äldre 1 Nov 12:40
    #16

    Ville bara säga att jag idag fick reda på vilken låt jag sökte :) tack vare X-factor emotional auditions.
    Om någon är intresserad:)
    Emeli Sande - Clown.


    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
Svar på tråden Söker en låt?? Vem sjunger den? Måste veta