• Ekorekoleko

    Växer fötterna på slutet?

    Hej! Jag är gravid med mitt första barn och går nu in i v 38. Jag undrar lite över era erfarenheter kring svullna fötter och huruvida de fortsatt även efteråt. Hör ju ibland att kvinnor fått permanent större fötter efter graviditeter.

    Jag är nu i akut behov av ett par nya skor och skulle helst vilja köpa ett par ordentliga och hållbara (tycker att det är viktigt att undvika slit&släng) men vore ju trist om jag växer ur dom om en vecka... Får kanske rucka på mina principer, eller vad tycker ni? :)

  • Svar på tråden Växer fötterna på slutet?
  • Delilah2001

    Är gravid med tredje barnet. Mina fötter har blivit svullna i slutet, men det har försvunnit direkt efter förlossningarna i princip.

  • syntharen

    Jag har fött två barn och visst svullnar fötterna på slutet men på mig försvann det direkt efter förlossningen (eller när all vätska lämnade kroppen så efter en vecka eller två). Jag har också hört att vissa kvinnor får permanent större fötter efteråt men jag känner ingen där det hänt.

  • Treansresa

    Mina fötter är större nu efter två barn:) gick från en 38 till någonstans mellan 39/40 idag. Lite tråkigt men sant. Jag hade köpt slit och slängskor i v 38

  • Birgitta02

    Flera  jag känner, inkl mig själv, har fått en storlek större efter graviditet. Men inte en storlek större vid VARJE graviditet, utan det stannar där. Men svullna är de inte.

  • Evjoso

    En teori jag har hört till varför man kan få större fötter efter graviditeten är att man går omkring i dåliga skor i slutet. Den extra vikten på fötterna gör att hålfoten minskar och trycks ut om man inte har bra stöd.

Svar på tråden Växer fötterna på slutet?