• Anonym (Hmm)

    Sprack!

    Igår hade jag och min kille sex. Jag red honom och hans snopp böjde helt plötsligt. Han fick jätteont så klart och jag hoppade av direkt. Så kände jag att det droppade någon vätska på mitt ben, han kom säkert tänkte jag, men så upptäckte jag att det var blod! Massor av blod! Från mig! Jag förlorade säkert 2 dl blod igår. Förstod verkligen inte varför! Blev jätterädd att det var ett missfall eftersom jag är gravid i 8:e veckan. Men min kille tittade närmre på mig och såg då att jag hade spruckit i innersta blyg läppen. Säkert en 3-4 cm. Och det blödde och blödde. Så vad ska jag göra nu? Ska jag låta det vara eller ska jag åka in med den och i så fall till vem?? Vem ska man ringa när sånt här händer? Tycker det känns lite pinsamt att ringa till en vårdcentral...

  • Svar på tråden Sprack!
  • Jodyanna

    Ja du ska absolut in så dom får kolla. En så stor spricka är inte bra. Man är väldigt lättblödande där och ännu mer som gravid.

    Gynakuten eller fråga på 1177

  • Anonym (Hmm)

    Jag pratade med en barnmorska och hon tyckte absolut inte att jag skulle åka in. Hon sa att det läker så fint av sig själv och att blodkärl lätt brister när man är gravid.

    Undrar hur länge det kommer ta innan det läker sig då? Undrar när man kan ha sex igen..

Svar på tråden Sprack!