• Sonja90

    Om det blir plus

    Hur mycket förändrar sig kroppen i början? De 3 första månaderna? Ska gifta mig om 4 månader. Tar ut min stav nästa vecka. Vill väldigt gärna komma i min klänning. Har tänkt ha annat preventivmedel men känner att det kanske är onödigt då jag vill ha barn efter bröllopet.

  • Svar på tråden Om det blir plus
  • Carambolan

    Vid min första graviditet växte brösten två kupstorlekar de först månaderna, annars ingen förändring. Men det där är otroligt individuellt! Det är vanligt att tarmarna tjorvar ihop och att man får stor och svullen mage de första 2-3 månaderna.

  • Anonym (Bytte klänning)
    Sonja90 skrev 2017-05-12 19:41:29 följande:

    Hur mycket förändrar sig kroppen i början? De 3 första månaderna? Ska gifta mig om 4 månader. Tar ut min stav nästa vecka. Vill väldigt gärna komma i min klänning. Har tänkt ha annat preventivmedel men känner att det kanske är onödigt då jag vill ha barn efter bröllopet.


    Jag blev gravid i januari förra året, bröllop i början av april. Fick byta klänning mitt i allt, väldigt hastigt då magen helt plötsligt blev svullen och gasig. Men det gick utmärkt, hade en fin a-linje istället för sjöjungfru så det syntes inte ens. Sen hade mina bröst blivit rätt stora tills dess så av den anledningen var det också tur att jag bytte klänning :D

    Lycka till och grattis till giftermålet!
  • Misscaswell

    Jag tänker mer på att många är illamående och väldigt trötta de första månaderna - det skulle jag nog vilja slippa på mitt bröllop.

  • Anonym (K)

    Brösten blev större, magen svullnade upp varje kväll och från v 14 kunde jag inte knäppa byxorna längre. Men som någon sa hade jag oroat mig mer för illamående och trötthet. Första trimestern var jag astrött, gäspade mig igenom dagarna och däckade på soffan direkt när jag kom hem. Andra graviditeten mådde jag jätteilla de fyra första månaderna och kom inte upp ur sängen vissa dagar. Hade aldrig velat gifta mig i det tillståndet! Så om jag var du hade jag använt annat preventivmedel fram till bröllopet, det är ju ändå bara fyra månader kvar.

Svar på tråden Om det blir plus