• Anonym (anno)

    Spiral och menskopp, hände nåt tokigt?

    Hej!


    Jag fick för några veckor sedan hem min menskopp, som jag testat för första gången.


    Helt plötsligt, utan PMS eller känningar av att jag ska ha mens så kom mensen. Jag känner alltid på mig innan den kommer.


    Den var kort men riklig (riklig är vanligt för mig), och jag använde flitigt menskoppen. Men jag var naiv och tänkte ju inte på min spiral, och var därför inte försiktig på grund av spiralen. Jag tröck in och drog ut utan att tänka mig för och när jag hade koppen inne hade jag en märklig känsla i livmodern, som kittlande smärta ungefär. Förstår ju att barnmorska bör hjälpa mig med detta, men jag vill också ha tips. Några dagar efter mensen fick jag förstoppningsliknande och är uppblåst i magen, och känner av livmodern ibland. Inte riktigt smärta men som dova känningar. Lite ont gör det men absolut inget som stör. Vad hände egentligen?


    Någon som varit med om samma? Någon som rentav blivit GRAVID i en liknande situation?? Nu har jag ju inga symtom på det om det inte ska vara förstoppningen och små känningar men jag hade ju mens nyss... men tar ändå upp detta. Snälla..tips, tankar, någon innan jag går till barnmorska?

  • Svar på tråden Spiral och menskopp, hände nåt tokigt?
  • Anonym (en bm)

    Koppen är i slidan, spiralen inuti. Koppen påverkar inga menscykeln, så sannolikt bara en slump. Koppen kan inte påverka spiralens läge. 

  • Anonym (anno)

    Jag har dock hört att den ska kunna göra det på grund av suget som blir, när du drar ut den?

Svar på tråden Spiral och menskopp, hände nåt tokigt?