• Äldre 22 May 15:59
    16501 visningar
    12 svar
    12
    16501

    Hundförsäkring

    Vi får hem vår hund nu på Torsdag och försöker bestämma oss om vilket försäkringsbolag vi ska ha.

    Vi vill gärna ha så heltäckande skydd som möjligt utifall någonting händer.

    Vilka bolag tipsar ni om och har ni fått ut pengar när någonting hänt?

    Något bolag ni inte tycker om?

  • Svar på tråden Hundförsäkring
  • Äldre 22 May 20:31
    #3
    Salasolen skrev 2017-05-22 20:03:58 följande:

    Har Folksam till hund och häst. Dom har alltid betalat utan en endaste fråga när det varit problem, vilket det tyvärr varit rätt ofta. Hunden bröt benet dagen efter jag tecknade försäkringen. Gjort flertalet operationer och undersökningar för att komma tillrätta med det. Hästen har buköppnats och opereratats 3 gånger utöver det.... är således mycket nöjd.


    Tack för ditt svar. Vad betalar du i månaden?

    Har de som många bolag att man kan betala mer och få lägre procent på självrisken?
  • Äldre 23 May 08:21
    #7
    Dexter dot com skrev 2017-05-23 05:38:22 följande:

    Har också Folksam till mina djur och är jättenöjd till skillnad från när jag hade Agria som bara krånglade och var mycket dyrare. Dock ska du vara medveten om att ersättningssumman sjunker med hundens ålder .


    Tack för informationen.

    Jaha sjunker den?
    Var inne lite snabbt och kollade på Folksam men de har väldigt låga ersättningsnivåer för exempelvis Rehab och Medicin om man exempelvis jämför med Agria. Men vad jag förstått så krånglar Agria en del vid utbetalningar.

    Vi vill ju självklart ha den bästa försäkringen om någonting händer.
    Det som är fördelen med exempelvis Agria är att man kan sänka den rörliga självrisken till 15% vilket gör stor skillnad i plånboken om någonting händer.
Svar på tråden Hundförsäkring