• Anonym (As)
    Äldre 24 May 23:24
    1694 visningar
    4 svar
    4
    1694

    Besök

    Min man vill att vi endast ska ta emot besök 1 gång per vecka? Har ni några liknande bestämmelser i ert hem? Tycker det känns konstigt att sätta upp en sån regel i der gemensamma hemmet. Hade ni gått med på detta?

  • Svar på tråden Besök
  • Caramb­olan
    Äldre 24 May 23:37
    #1
    +1

    Vi har inga regler på just det området. Däremot kan jag absolut tänka mig att vi skulle kunna ha det om någon av oss hade mått dåligt av att det är för mycket besök i hemmet. Vi har till exempel en tumregel om att alltid försöka hålla ena dagen på helgen ledig för oss själva, utan varken besök hos oss eller att vi åker till någon. Men självklart ska du inte "gå med på" det om du tycker att det är en dålig regel - ni får väl kompromissa och hitta en lösning som båda trivs med?

  • Äldre 25 May 00:32
    #2
    -1
    Anonym (As) skrev 2017-05-24 23:24:25 följande:
    Min man vill att vi endast ska ta emot besök 1 gång per vecka? Har ni några liknande bestämmelser i ert hem? Tycker det känns konstigt att sätta upp en sån regel i der gemensamma hemmet. Hade ni gått med på detta?
    Han verkar dum i huvudet...

    Spontanbesök är alltid kul men lite mer längre besök vill man ha reda på några timmar innan..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 25 May 00:51
    #3
    +1

    Tycker man olika mycket om att ha folk hemma är det väl jättebra med att ha någon form av regel att ha som riktmärke iallafall. Denna bör man ju dock gemensamt komma överens om så att båda känner sig hyfsat nöjda. Det viktigaste för mig är att bli tillfrågad och inkluderad i planeringen av hembjudande när man bor ihop.

  • Anonym (isa)
    Äldre 25 May 02:22
    #4
    +1

    Jag skulle tycka det var tråkigt att leva så men är mqn två i ett förhållande så måste man ju kunna kompromissa när man tycker olika. Har ni pratat igenom det här? Har bådas önskemål tagits på allvar?

Svar på tråden Besök