• Meena45

    Flytta till Florida

    Hej jag kommer att flytta till Tampa om ett par veckor och skulle vilja få så mycket information jag kan om tex svensk skola eller svenska grupper som finns. Jag vill att min dotter ska få träffa andra svenska barn och naturligtvis vill jag det med.

    Tack

  • Svar på tråden Flytta till Florida
  • KarenAnchovie

    Kan tyvärr inte så mycket om just Tampa eller Florida men svenska kyrkan brukar vara ett säkert kort för aatt träffa svenskar utomlands. De har ofta ickereligiösa träffar/ svenskt firande osv

  • Carliis

    Det är väll bars att söka på "svenskar i Florida" på Facebook, så finns där säkert massor, firade lucia i Boston när jag bodde där, och spelade kubb med svenskar i sao Paulo när jag bodde där förra året, det är relativt lätt att hitta svenskar i världen, en snabb googling borde ge dig många förslag

  • Meena45

    Klart allt annat har jag kollat upp. Mina 3 barn kommer att gå i public schools. De är alla födda i USA. Jag ville bara se om jag missat något. Det är alltid någon som vet något. Bara min yngsta dotter förstår och pratar lite svenska och hoppas på att träffa svenskar i området.

Svar på tråden Flytta till Florida