• asterisco

Hjälp, hur ska jag tolka detta?

Hej allihopa! 

Det kanske finns någon tråd att läsa men jag behöver verkligen er hjälp i denna graviditetsdjungel! 

Jag slutade med mina minipiller för 5 månader sen, jag har regelbunden mens var 4 vecka och i 5 dagar, senaste mensens första dag var 8 maj (något för tidig och inte alls lika riklig som den brukar vara). Till saken hör att jag mår sååååå dåligt och gjort i fem dagar nu. 

Mina symptom stämmer dock inte överens med de googlade vanliga tidiga gravidsymptomen, därför jag vill fråga er, hur ska jag tolka detta?

- Rumlande i magen, alltså väldigt högljutt 
    - Förstoppad och uppblåst i två dagar så mina favoritjeans fick ha knappen öppen. sen släppte det med bravur kan jag säga.. 
    - Mår så jävla illa på morgonen och fram till typ eftermiddag/kväll, som att jag vill kräkas
    - Ingen aptit förrän till kvällen
    - Huvudvärk när jag vaknar och när jag lägger mig
    - Typ konstig känsla i mitten av magen och ibland lite spänningar nedre regionen (kan dock vara inbillning) 
    Jag ska ju ha ägglossning nu enligt en app, men jag har aldrig mått såhär tidigare. 

Så ni hör ju, det är ju inte det vanliga "ömma bröst, förändrade vårtgårdar osv." 
    Tror ni det jag beskriver kan vara symptom? 

Jag tog test 22 maj, negativt.. Kanske för tidigt? Eller när ska jag ta..? 

Vi har absolut inte bråttom att skaffa barn, så jag känner att jag borde inte gå och få placebo symptom.. 

TACK för er hjälp!
    Gravid eller ej
  • Svar på tråden Hjälp, hur ska jag tolka detta?
  • Maria28

Jättesvårt att veta, det bästa är nog att testa igen. Jag var bubblig o knasig i magen innan jag plussade, men även ömma bröst, kissade ofta osv. Plussade dock starkt någon dag innan bim, har väldigt regelbunden cykel.

• asterisco

Tack för svaret! Det är ju jättesvårt att veta. Men jag mår otroligt illa på morgonen, kommer i svängar, som att jag vill spy & sen lite spänningar i magen... och är såååå trött på morgonen, jag brukar studsa ur sängen kl 7.30 på helgerna, nu har jag släpat ur mig sängen kl 9.30...

Ååh, vill att det ska vara 5 juni nu så jag får veta om det är något annat eller ett plus..

• Maria28
    asterisco skrev 2017-05-28 10:15:00 följande:

Tack för svaret! Det är ju jättesvårt att veta. Men jag mår otroligt illa på morgonen, kommer i svängar, som att jag vill spy & sen lite spänningar i magen... och är såååå trött på morgonen, jag brukar studsa ur sängen kl 7.30 på helgerna, nu har jag släpat ur mig sängen kl 9.30...

Ååh, vill att det ska vara 5 juni nu så jag får veta om det är något annat eller ett plus..

Vet inte om illamående pga graviditet brukar vara så tidigt, brukar komma senare vad jag vet. Isf borde du nog kunna testa redan nu, om hormonnivåerna är så höga (vilka gör att man mår illa). Jag började känns av lite i typ v 6-7, men mer bara känslig för lukter. Tröttheten kom ännu senare.

Sen är jag vanligtvis trött annars oxå o kan må illa av vissa lukter osv, så var svårt att veta om det var pga graviditet eller om ja hade känt så ändå.

Lycka till :)
  • asterisco

Tack för svaret! Ja jag läste också att det är tidigt isf, men alla är ju så olika står det ju överallt också! :P

Om det inte är plus då måste jag göra hälsoundersökning för dessa två veckor har jag vaknat upp och känt mig ungefär som efter en rejäl festkväll, illamående, huvudvärk & magont.

Jag har köpt ett CB digitaltest som kan tas upp till 6 dagar innan först mensdagen, men jag väntar nog, känns onödigt & slösa den om det är negativt ;)

• ymmmi

Tycker det låter extremt tidigt.
    Men uppdatera gärna

• Rebecka880

Du och jag ligger i samma schema. Mensens första dag 8/5. Ägglossning 21/5, oskyddat sex samma dag! Sen i helgen har jag mått kasst. Nästan kännt mig sjuk. Väldigt orolig och dålig i magen. Är trött, ingen direkt aptit och brösten känns som två tunga tegelstenar när jag tar av mig behån. Vaknade inatt när jag låg på magen för att brösten ömmade av tyngden. Beställde gravtest för tidigt resultat.

• asterisco

Spännande Rebecka! Uppdatera gärna och berätta!

Mina bröst är inte ovanligt ömma men upplevs något tyngre (men kan också vara inbillning eller så är det mensen som är på G). Vi har inte kollat när ägglossning är eller något för jag fattar inte hur man räknar men vi hade sex söndag den 21/5, hoppas jag också hade ägglossning då likt dig!

Har mått så illa idag på morgonen, en kopp kaffe är knappt så det går ned utan att känna att det ska vända..

Väntar och väntar på att det ska bli 5/6.. När ska du ta ditt test?

• Rebecka880

Där finns appar du kan ladda ner där du fyller i mensens första dag, hur länge du har den och cykellängden. Sen kan det ju inte alltid stämma, men på ett ungefär iaf:)

Tänkte ta ett test nu i dagarna. Har beställt från gravidkollen. Ett tidigt test man kunde ta 7 dagar efter befruktning, Så det kan bli spännande :)

• asterisco

Tack för tipset!

Jag håller tummarna för dig då Rebecka! Berätta gärna hur det gick! :)

Jag har förmodligen inget plus, jag har livets pms just nu! :( Är såååå tjurig! Haha.. stackars min sambo! Får se på måndag fall mens kommer, förmodligen.. nya tag igen!

• asterisco

Inget plus! Vet inte varför jag mådde så illa, men det är samma sak nu igen.. men nu har jag ju ÄL så kanske därför! Hur gick det för dig?

Svar på tråden Hjälp, hur ska jag tolka detta?