Hjälp, hur ska jag tolka detta?
Hej allihopa!Det kanske finns någon tråd att läsa men jag behöver verkligen er hjälp i denna graviditetsdjungel!
Jag slutade med mina minipiller för 5 månader sen, jag har regelbunden mens var 4 vecka och i 5 dagar, senaste mensens första dag var 8 maj (något för tidig och inte alls lika riklig som den brukar vara). Till saken hör att jag mår sååååå dåligt och gjort i fem dagar nu.
Mina symptom stämmer dock inte överens med de googlade vanliga tidiga gravidsymptomen, därför jag vill fråga er, hur ska jag tolka detta?
- Rumlande i magen, alltså väldigt högljutt
- Förstoppad och uppblåst i två dagar så mina favoritjeans fick ha knappen öppen. sen släppte det med bravur kan jag säga..
- Mår så jävla illa på morgonen och fram till typ eftermiddag/kväll, som att jag vill kräkas
- Ingen aptit förrän till kvällen
- Huvudvärk när jag vaknar och när jag lägger mig
- Typ konstig känsla i mitten av magen och ibland lite spänningar nedre regionen (kan dock vara inbillning)
Jag ska ju ha ägglossning nu enligt en app, men jag har aldrig mått såhär tidigare.
Så ni hör ju, det är ju inte det vanliga "ömma bröst, förändrade vårtgårdar osv."
Tror ni det jag beskriver kan vara symptom?
Jag tog test 22 maj, negativt.. Kanske för tidigt? Eller när ska jag ta..?
Vi har absolut inte bråttom att skaffa barn, så jag känner att jag borde inte gå och få placebo symptom..
TACK för er hjälp!