• Anonym (Grannen)

    Bevattningsförbud och grannen fyller poolen!

    Som sagt, det är bevattningsförbud. Man får inte vattna med slang eller tvätta bilen förutom på macken.
    Kommunen har rätt att stänga av ens vatten om man bryter mot lagen.

    Nu fyller grannen sin pool med slang och jag blir så arg!


    Jag funderar på allvar att ringa till kommunen och berätta sedan får de ta de vidare... eller är det fel av mig?

    Jag vill inte säga till dem för mannen i huset är känd för sitt heta temperament och skulle troligen skita fullständigt i det oavsett. Så det är antingen kommunen eller polisen som gäller för jag anser ändå att en poolfyllning är totalt vansinne när det är vattenbrist.

    Hur skulle ni tänkt?
  • Svar på tråden Bevattningsförbud och grannen fyller poolen!
  • Studentpappa

    Jag tycker givetvis det är galet, men jag inser att ca 99,99% av alla personer som äger en pool kommer skita fullständigt i att spara på vattnet i år.

    Man har ju betalt en massa pengar för den och lånet ska ju betalas varje månad så det är klart den ska användas!


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Anna)

    Jag bor i Örebro och här har det varit bevattningsförbud men det är just nu borttaget men det kan komma tillbaka under sommaren om det blir varmt och inget regn kommer.

    Var bor du? Har du kollat kommunens hemsida så att dem inte har tagit bort det förbudet? Jag skulle ringa kommunen och tipsa i alla fall men jag skulle inte ringa polisen för dem behövs på viktigare ställen än hos någon som fyller poolen.

  • Anonym (Grannen)
    Studentpappa skrev 2017-05-27 20:51:48 följande:

    Jag tycker givetvis det är galet, men jag inser att ca 99,99% av alla personer som äger en pool kommer skita fullständigt i att spara på vattnet i år.

    Man har ju betalt en massa pengar för den och lånet ska ju betalas varje månad så det är klart den ska användas!


    Många, många kubik helt i onödan. 
    Jag håller inte med.

    Vet inte helt hur det fungerar med pool, räcker det med en fyllning och sen är det klart eller måste man hålla på och byta vatten i tid och otid?
  • Anonym (Simon(e))

    Jag kan förstå att det sticker i ögonen. 
    Ring kommunen och fråga vad som gäller angående poolpåfyllningar.
    Och är det olagligt, anmäl grannen.
    Annars är det inte något du kan göra, då är det bara att tugga i sig att han har rätten på sin sida.
    Men kolla upp det. 

  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-27 20:53:31 följande:

    Jag bor i Örebro och här har det varit bevattningsförbud men det är just nu borttaget men det kan komma tillbaka under sommaren om det blir varmt och inget regn kommer.

    Var bor du? Har du kollat kommunens hemsida så att dem inte har tagit bort det förbudet? Jag skulle ringa kommunen och tipsa i alla fall men jag skulle inte ringa polisen för dem behövs på viktigare ställen än hos någon som fyller poolen.


    Jag bor på Gotland och vi var svårt utsatta även förra sommaren.
    Förbudet är kvar, kollade precis innan jag skrev tråden.

    Du har rätt, jag ringer kommunen på måndag.
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Simon(e)) skrev 2017-05-27 20:57:52 följande:

    Jag kan förstå att det sticker i ögonen. 
    Ring kommunen och fråga vad som gäller angående poolpåfyllningar.
    Och är det olagligt, anmäl grannen.
    Annars är det inte något du kan göra, då är det bara att tugga i sig att han har rätten på sin sida.
    Men kolla upp det. 


    Man får inte fylla pooler, det framgår klart på kommunens hemsida.
  • Anonym (Ja ring)

    Jag hade också ringt kommunen. Fan inte okej om det är vattenbrist att skita i det och fylla sin jävla pool så folk kanske blir utan vatten.

  • Anonym (Ja ring)
    Studentpappa skrev 2017-05-27 20:51:48 följande:

    Jag tycker givetvis det är galet, men jag inser att ca 99,99% av alla personer som äger en pool kommer skita fullständigt i att spara på vattnet i år.

    Man har ju betalt en massa pengar för den och lånet ska ju betalas varje månad så det är klart den ska användas!


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Menar du på allvar att bara för att man valt att skaffa pool så kan man skita fullständigt i vattenbristen för att man ju betalat för sin pool? Det är väl fan inte ts och alla andras problem att idioten köpt en jävla pool. Men det är dom det drabbar. Så isåfall ska alla grannar också få nyttja denna pool men det antar jag att grannen inte vill. Nej han vill bada i sin pool medan andra knappt får ta en dusch och växterna i trädgården dör.
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Ja ring) skrev 2017-05-27 21:05:23 följande:

    Jag hade också ringt kommunen. Fan inte okej om det är vattenbrist att skita i det och fylla sin jävla pool så folk kanske blir utan vatten.


    Anonym (Ja ring) skrev 2017-05-27 21:10:04 följande:
    Menar du på allvar att bara för att man valt att skaffa pool så kan man skita fullständigt i vattenbristen för att man ju betalat för sin pool? Det är väl fan inte ts och alla andras problem att idioten köpt en jävla pool. Men det är dom det drabbar. Så isåfall ska alla grannar också få nyttja denna pool men det antar jag att grannen inte vill. Nej han vill bada i sin pool medan andra knappt får ta en dusch och växterna i trädgården dör.

    Jag själv tänker jättemycket på att spara, stänger av duschen när jag schamponerar håret till och med. Medans grannen simmar i dricksvatten.

    Jag kommer ringa på måndag. Tack för pepp!
  • Anonym (Ja ring)
    Anonym (Grannen) skrev 2017-05-27 21:14:57 följande:
    Anonym (Ja ring) skrev 2017-05-27 21:10:04 följande:Menar du på allvar att bara för att man valt att skaffa pool så kan man skita fullständigt i vattenbristen för att man ju betalat för sin pool? Det är väl fan inte ts och alla andras problem att idioten köpt en jävla pool. Men det är dom det drabbar. Så isåfall ska alla grannar också få nyttja denna pool men det antar jag att grannen inte vill. Nej han vill bada i sin pool medan andra knappt får ta en dusch och växterna i trädgården dör.

    Jag själv tänker jättemycket på att spara, stänger av duschen när jag schamponerar håret till och med. Medans grannen simmar i dricksvatten.

    Jag kommer ringa på måndag. Tack för pepp!
    Pepp pepp pepp. Han är en idiot och det ska han inte komma undan med. Berätta gärna hur det går. Är det fler grannar nära? Kanske är fler som anmäler. Hoppas idioten får ett straff för detta.
Svar på tråden Bevattningsförbud och grannen fyller poolen!