Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Tog grav.test idag, gravid i v4+4 och har druckit alkohol!!

Tror absolut inte det är någon fara. Den lilla tar än sålänge bara näring från gulsäcken så vad du dricker o äter påverkar inte embryot nu. Sen såklart så hade det varit bättre att låta bli, men från och med nu låter du såklart bli och det kommer gå jättebra ska du se.

• GrönaDruvan

Tror inte heller du vill ha barnet nu, och det är väl helt ok tycker jag.
    Men att göra en abort pga att du druckit i vecka 4 och sedan börja om från början är ju helt sjukt om du frågar mig.
    De flesta vet inte ens om att de är gravida så tidigt och många har druckit så tidigt i graviditet. Såklart är det bättre att avstå, men jag har alltid hört att det inte är någon fara så tidigt och det tror jag verkligen inte heller.
    Att få skador av alkohol är ju relativt ovanligt och då krävs det också mer än att dricka mycket en gång i början av graviditeten. Hade du druckit fram till vecka 15-20 förstår jag att du varit orolig, men nu tycker jag inte du behöver vara orolig alls.
    Hjärtat börjar ju inte ens slå än och moderkakan har inte tagit över än heller.
    Det känns som du har detta som en anledning att inte skaffa barnet, det låter så i din TS.
    Men snälla, ta inte bort detta barnet och sen skaffa ett nytt direkt, det är ju hemskt.

Svar på tråden Tog grav.test idag, gravid i v4+4 och har druckit alkohol!!