Vuxna syskon i konflikt
Hej alla kloka. Jag behöver ventilera en sak med er.
För några månader sedan bokade jag en resa för vår familj. Vi åker några dagar innan skolavslutningarna och barnen missar sina men det var okej för dem.
Jag hade letat resa länge, flera månader, och var glad när jag hittade en vi hade råd med då vår budget var knapp.
Ett par dagar efter jag bokat resan så skickar jag ett sms till min syster och hennes man och frågar om de vill med på denna billiga braiga resan. Får till svar att ders dotter tar studenten dagen vi åker och de kan ju självklart kan inte åka med.
Jag blir såklart förfärad att jag missat kolla upp detta datum och kollar om det går att boka om resan så att vi inte missar studenten.
Får fram att det är möjligt men kommer då kosta 7000kr extra och det är inga pengar vi har. Så tyvärr går det inte att ändra.
Jag meddelar min syster att vi inte kommer kunna delta på studenten och ber om förlåtelse.
Hon dubbelkollar då det jag berättat om att resan inte är ombokningsbar och hon får fram samma info som jag. Det kommer kosta 7000kr extra.
Vi har en lång sms konversation om detta som pågår i dagar. Hennes ultimatum blir tillslut att om vi skall fortsätta ha en relation så måste vi komma på hennes dotters student. Vi måste välja mellan att boka om resan (7000kr extra) eller att inte åka alls (slänga ca 7000kr i sjön). Inget av alternativen är aktuella och det meddelar jag henne. Vi har därför ingen kontakt idag.
Härom dagen skickade jag ett sms där jag frågade om hon ville prata om det som hänt men hon har inte svarat.
Så vad gör jag? Tips?