Inlägg från: Anonym (Fult) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fult)

Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?

Det är bara fult.

• Anonym (Fult)
    Anonym (M36) skrev 2019-06-24 22:03:52 följande:

Landstingsfrilla. Lite sura uppstötningar på den. Speciellt när man slingar in lite läckra färger. Som ju drar ytterligare uppseende på det korta stripet.

Fattar inte varför det kommer in kvinnor och säger att de har förhållande och kort hår som något slags bevis för att män inte föredrar långt? Hårlängd är ju givetvis inte en parameter i förhållanden. Man blir ju inte outcast för att man har kort hår, men få klarar av det rent utseendemässigt och alla exempel jag känner till blir bara ännu läckrare med långt hår(inte bara min åsikt i dessa fall).

Varför kallar du kort hår för landstingsfrilla? Haha
  • Anonym (Fult)
    Anonym (M36) skrev 2019-06-24 22:30:29 följande:

Typ samtliga kvinnliga kommunalpolitiker inom sossarna dressar den frillan.  Sexometern skulle hamna under noll om man hamnar i fel hörn, omringad av den typen, på rikskongressen. 

Ska jag vara ärlig var det ett par hennafärgade med klaröda och gula slingor som fick mig att byta parti.

Det kanske är osnyggt att länka bilder på en enskild person men den här puman fick min uppmärksamhet vid ett TV-inslag www.google.com/search&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=SPzkfd0EBRp1nM%253A%252CXzq46PCEq9q9jM%252C%252Fm%252F0n4908d&vet=1&usg=AI4_-kSKZoxyCHjv6C4BAlIQ2ZxOQGHl_A&sa=X&ved=2ahUKEwiEpdOn-oLjAhVjw4sKHUShChAQ_B0wCnoECAYQAw#imgrc=SPzkfd0EBRp1nM:

Hahaha!
  • Anonym (Fult)

Jag förstår inte varför 50 plussare klipper sig kort. Speciellt inte om de vill se yngre ut. Man ser väldigt mycket äldre ut i kort hår!

• Anonym (Fult)
    Anonym (M36) skrev 2019-06-24 23:09:13 följande:

Många har ju totalpajat håret med hundratals färgningar, taskigt schampoo och annat. Håravfall, urtunning etc. 

Ja, men jag tror inte man behöver ha mansfrisyr/landstingsfrilla för det.
  • Anonym (Fult)
    Anonym (Hår!) skrev 2019-06-24 22:48:28 följande:

Jag har också hört argumentet att det är fult med långt grått hår och därför måste äldre kvinnor klippa sig kort. Men det kan jag inte hålla med om. Det kan vara fantastiskt vackert med lång grått hår!

Eller hur. Jag tycker överhuvudtaget att långt hår är överlägset mycket vackrare än kort. Långt hår symboliserar ungdom och kvinnlighet.

Så tråkigt också när alla i åldern 50+ har samma frisyr på håret.
  • Anonym (Fult)
    TriC skrev 2019-06-25 09:49:17 följande:

Kort hår är okvinnligt och avtändande. 

• Anonym (Fult)
    Xenia skrev 2019-06-25 14:18:15 följande:

Kolla på filmer från 50- och 60-talet, när det var modernt med kort hår. Det är ingen naturlag, det är mode.

Folk lyckades fortplanta sig på den tiden också. Män som föredrar långt hår på alla kvinnor har bara svårt att se skillnad vad olika kvinnor passar bäst i. 

Som kvinna vet man bäst vad man själv passar i. Män som inte kan tända på korthåriga kvinnor måtte ha väldigt låg libido och stereotypa idéer överlag om kvinnor. Såna män är det bäst att passa sig för.

Kort hår på kvinnor var inte populärt på 50 och 60-talen. Kort hår på flickor var dock populärt ett tag på 60-talet.
  • Anonym (Fult)
    Anonym (I undantagsfall) skrev 2019-06-25 21:00:10 följande:

Håller inte med om det. Winona Ryder ser inget speciellt ut i långt hår.

Hon är faktiskt mycket vackrare i kort, håret är inte i vägen, man ser hur vacker hon är.

Sinead O Connor i långt hår ser mer ?vanlig? ut. Med kort är hon (var) wow.

Jag Tycker att dom är mycket vackrare i långt hår.
Svar på tråden Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?