Inlägg från: Kverulant67 |Visa alla inlägg
  • Kverulant67

Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?

Anonym (T) skrev 2019-06-25 10:42:59 följande:

Du tror inte att det kan vara individuellt vad män tycker om kort hår?
    Men vem bryr sig om vad män tycker, ha du ditt hår som du vill.
    Inte som nån annan vill, allra minst en karl som aldrig skulle ändra sin frisyr för en kvinnas skull.

Visst är det indviduellt, men det är bara en väldigt liten del som gillar tjejer i kort hår.
    Tänk bara Nilla F i landslaget, man får direkt en känsla va manshatande lesbisk feminist.
  • Kverulant67
    Anonym (Cassandra45) skrev 2019-06-26 19:32:15 följande:

Vad skulle det ha för betydelse om håret är långt eller kort på en kvinna? Det sitter väl inte i håret .

Nej, men utseendet gör det.
  • Kverulant67
    Anonym (Cassandra45) skrev 2019-06-27 13:44:44 följande:
    Ja det är en annan sak

Undrar om det är likadant för kvinnor gentemot män om hårets längd eller frisyr är det som betyder mest ?
    Nja, det är väl det tråden handlar om just det visuella. DÄr tycker säkert 98% av alla män att långt hår är mest tändande och snyggast.
  • Kverulant67
    Rosebud skrev 2019-09-15 22:27:29 följande:

Några få gör sig riktigt bra i kort frisyr. Robyn givetvis. Jag har inte haft tv på många år och följer just ingenting mer än playbart från svt. Minns dock den här fräsiga damen från sporten på Tv4. När jag såg henne senast hade hon lagt sig till med långt hår. Det var ovant.

Jag tycker inte det är speciellt snyggt! Kan tänka mej att hon är lesbisk.
  • Kverulant67
    Rosebud skrev 2019-09-18 12:44:51 följande:

Det krävs en del guts och självkänsla för en kvinna att klippa sig kort. Först har man den egna traditionen och fostran. Sen även att ev. ta hänsyn till vad andra tycker.

För de flesta blir det ett mellanspel men det finns några som i långa år väljer att vara kortklippta. Varför lär vi väl aldrig få veta men somliga passar bra i det. Här har vi en till:

Hon ser ju inte heller speciellt rolig ut....
    Lite längre hår med kanske någon frisyr skulle nog få henne att se betydlig fräshare ut!
Svar på tråden Avtändande med kvinnor som har kort hår (frisyr)?