• Anonym (Äkta människa)

    Om PORR förbjöds - skull du sakna det?

    Många hatar porren och dess konsekvenser på samhället. Ändå använder sig de flesta av porr på något sätt via nätporr eller sexköp/klubbar etc.

    Hur skulle ditt liv påverkas om porren totalförbjöds och mer eller mindre försvann?

  • Svar på tråden Om PORR förbjöds - skull du sakna det?
  • Pussan

    Om den förbjöds skulle jag inte sakna den för den skulle utan tvekan finnas ändå.
    Om den försvann skulle jag absolut sakna den, men det tror jag inte kommer att hända

  • Anonym (Äkta människa)
    Pussan skrev 2017-06-08 22:25:56 följande:

    Om den förbjöds skulle jag inte sakna den för den skulle utan tvekan finnas ändå.
    Om den försvann skulle jag absolut sakna den, men det tror jag inte kommer att hända


    Varför skulle du sakna den? Det var det som var min fråga?
  • Mrs Okänd

    Jag tror att många skulle få ett mer närvarande förhållande, att man riktar sin sexualitet mot sin partner istället för att leva i en låtsasvärld. Dock vet jag ju att många inte klarar av det av olika anledningar.

  • Anonym (Bo)
    Mrs Okänd skrev 2017-06-09 07:00:39 följande:

    Jag tror att många skulle få ett mer närvarande förhållande, att man riktar sin sexualitet mot sin partner istället för att leva i en låtsasvärld. Dock vet jag ju att många inte klarar av det av olika anledningar.


    Hade saknat porren eftersom jag inte får rikta min sexualitet mot min partner ner än någon gong om året.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Bo) skrev 2017-06-09 07:09:58 följande:

    Hade saknat porren eftersom jag inte får rikta min sexualitet mot min partner ner än någon gong om året.


    Jo men det är ju för att det redan fattas nåt mellan er. Hon kanske inte känner sig sedd? Folk måste ju också ta reda på varför de inte mår bra och varför lusten är borta. Beror det på dig, henne eller er tillsammans? Lätt att man tar den enkla vägen.
  • Anonym (Bo)
    Mrs Okänd skrev 2017-06-09 07:12:16 följande:

    Jo men det är ju för att det redan fattas nåt mellan er. Hon kanske inte känner sig sedd? Folk måste ju också ta reda på varför de inte mår bra och varför lusten är borta. Beror det på dig, henne eller er tillsammans? Lätt att man tar den enkla vägen.


    Är för att hon är deprimerad. Både depressionen och medicinen dödar lusten. Och det blir säkert inte roligare med en partner som vill visar att den vill ligga när det enbart skapar press och känslan av att inte vara tillräcklig. Vilket inte gör en depression bättre. Så jag har lagt det på hyllan tills hon mår bättre igen.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Bo) skrev 2017-06-09 07:29:50 följande:

    Är för att hon är deprimerad. Både depressionen och medicinen dödar lusten. Och det blir säkert inte roligare med en partner som vill visar att den vill ligga när det enbart skapar press och känslan av att inte vara tillräcklig. Vilket inte gör en depression bättre. Så jag har lagt det på hyllan tills hon mår bättre igen.


    Ok, hur länge har hon varit deprimerad? Av vilken anledning? Jag har själv varit där och det visade sig vara lågt järn. Det finns ju lite andra preparat än antidepressiva läkemedel. Dock förstår jag att det tar tid. Men frågan är varför så fruktansvärt många kvinnor drabbas av detta? Har ni ändrat något i er livssituation nu?
  • Anonym (klokt)
    Anonym (Bo) skrev 2017-06-09 07:29:50 följande:
    Är för att hon är deprimerad. Både depressionen och medicinen dödar lusten. Och det blir säkert inte roligare med en partner som vill visar att den vill ligga när det enbart skapar press och känslan av att inte vara tillräcklig. Vilket inte gör en depression bättre. Så jag har lagt det på hyllan tills hon mår bättre igen.
    Låter klokt att lägga det på hyllan. Storsint av dig! Förstår att det måste kännas oerhört jobbigt för dig och att skön porr ändå kan lysa upp tillvaron lite lite granna (finns ju en hel del sköna grejer där båda eller flera verkligen är med på porren och gillar det, även om det inte är lätt att veta som åskådare). Hoppas hon, du och ni hittar tillbaka!

    Tror dock att det är väldigt viktigt att ni har igång kommunikationen och dialogen kring det hela och mycket annat.
Svar på tråden Om PORR förbjöds - skull du sakna det?