Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

    Andra som upplevt föräldraallienation??? Helt orkeslös!

    Aldrig upplevt det själv...men sett på nära håll,hemskt tärande. Förlorarna är barnen som blir brickor i ett filt spel och som är förlorarna i detta dysfunktionella. Har du tagit hjälp utifrån..? Dvs någon samtalskontakt ? Kan vara skönt att få stöd utifrån som kan hjälpa dig att fokusera på det som GER dig styrka istället för tvärtom. Vet att det är svårt när man är mitt i det,men kan vara värt ett försök. Styrkekramar!

  • Anonym (Maja)
    Anonym (Trött och ledsen) skrev 2017-06-10 10:29:46 följande:

    Jo både socialtjänst, BUP och egen kontakt i perioder. Alla säger samma. Det är glasklart men det finns ingen så pass stark lagstiftning som tar manipulation. Barnen är lite större 10 och 15. Hade varit lättare om de var mindre menar de...

    Jag försöker att leva så normalt det går men det är tufft och mycket mycket tärande på psyket.

    Emellanåt känns det skamligt. Som ett misslyckande. Trots att jag logistikt sett vet att jag gör mitt allt.


    Förstår att det är tärande och att det tar på psyket att känna denna maktlöshet. Försök ändå att inte att känna skam,tar onödig energi, den tillhör den andra vuxne,inte dig. Tids nog kommer barnen att förstå detta fula spel och förstå hur allt hänger ihop. Försök att bara finnas till för barnen så gott det går och vara den förälder du är och visar vägen med hjärtat/hjärnan och är den som sätter sig över det som inte går att ändra på. Spar på din energi så gott du kan och släpp det du inte kan förändra. Lägg fokus på din egen lycka och det du mår bra av,det som är äkta ser barnen,barn är experter på att läsa av oss vuxna och läsa mellan raderna. De kan inte välja sida pga av känslomässiga skäl och de band de har fötts till oavsett hur dysfunktionell familjen är. Du är den enda som kan välja "sida", vara kvar i det missrabla eller ta tillbaka makten och styra ditt liv i den riktning du mår bäst av. Lyckliga föräldrar bidrar till lyckliga barn! Ta små steg i taget...släpp lite i taget...du har inget att förlora...och barnen kommer att märka skillnaden. Ditt X får ta tag i SITT problem,du har inget ansvar över det,bara barnens och där gör du det som känns bäst för er få ni är tillsammans. Det lilla blir stort så småningom,många bäckar små som det heter. Kram
Svar på tråden Andra som upplevt föräldraallienation??? Helt orkeslös!