• Mini82­0
    Äldre 13 Jun 20:41
    12301 visningar
    15 svar
    15
    12301

    Nu är jag så less på mitt jobb

    Måste bara få skriva av mig..

    (inga påhopp tack)

    Finns det fler därute som är missnöjda med sitt jobb?

    Jag är tacksam att ö h t ha ett jobb, absolut och under mina fem år har jag trivs väldigt bra inom samma org. Framförallt tack vare flertalet bra kollegor!

    Men det är de senaste åren det har brustit och efter två turer av mobbning, dåligt el obefintligt ledarskap, inbördes maktkamper och opålitliga kollegor - så har jag fått nog.

    Dessa faktorer lyfts upp gång på gång i de årliga medarbetarundersökningarna, men ingen gör något.

    Ingen trivs men man kämpar på och lider i det tysta och den som lyfter problemen gör sig obekväm.

    Chefen vågar inte vara chef, vilket renderar i 10 stycken småchefer som styr o ställer trots bristande ledaregenskaper och bristande kompetens i personalfrågor.

    Jag är så trött så att jag spyr.

    Och att detta är ett av de största, skattefinansierade o mest trögflytande statliga org som finns - är väl bara grädde på moset

  • Svar på tråden Nu är jag så less på mitt jobb
  • Äldre 13 Jun 21:20
    #1

    Jag med!!! Vill bara säga upp mig men det gör man ju inte utan ett nytt jobb i bakfickan. Blir deppig av att vara där. Ska vi klaga tillsammans?

    Är högskoleutbildad och detta är på ett privat företag som har varit igenom en kris de sista åren pga drastiskt ändrad marknadssituation. Massa folk har fått gå, men de sätter inte pris på oss som är kvar. Turn-overn är skyhög men ledningen törs inte prata om det.

  • Mini82­0
    Äldre 13 Jun 22:22
    #2
    daimstrut skrev 2017-06-13 21:20:38 följande:

    Jag med!!! Vill bara säga upp mig men det gör man ju inte utan ett nytt jobb i bakfickan. Blir deppig av att vara där. Ska vi klaga tillsammans?

    Är högskoleutbildad och detta är på ett privat företag som har varit igenom en kris de sista åren pga drastiskt ändrad marknadssituation. Massa folk har fått gå, men de sätter inte pris på oss som är kvar. Turn-overn är skyhög men ledningen törs inte prata om det.


    Klagar gärna tillsammans!

    (Vi kan bilda en klubb ;) (hihi) Nä, skämt åsido..

    Tack för svar!

    Vad tråkigt att du också känner såhär!

    Låter exakt som min situation och jag resonerar likadant:

    Man kan inte säga upp sig förrän man har nåt nytt att gå till, men mår fantastiskt dåligt där. Jag söker o söker, men inom mitt yrke råder hög konkurrens om jobben.

    Håller tummarna att vi båda hittar nytt snart!

    Har du jobbat där länge?
  • Äldre 13 Jun 23:07
    #3

    Jag vantrivdes på mitt förra jobb. Jag hade varit där i 10 år, första 5 var det toppen, sen började ledningen bytas ut och sakta förändrades hela företaget.
    Det hände en sak som för mig var droppen och jag sökte nytt jobb.
    Jag gick ner 20000 i lön, vilket känns så här i semestertider, men jag ångrar ingenting Min nya arbetsgivare är toppen, uppdragen är toppen, allt är toppen, och jag mår inte dåligt måndag morgon längre

    Det är inte värt pengar att gå omkring och må dåligt på jobbet hela tiden! Börja söka nytt jobb!

  • 2016
    Äldre 13 Jun 23:36
    #4

    Jag hade det som du och valde att lämna det. Hade jag ett nytt arbete att gå till? Nej. Men livet är kort och jag är en gambler :)

  • HansFi­naFrug­a
    Äldre 14 Jun 00:15
    #5

    Tror mig kunna gissa vart du jobbar, och om jag har rätt förstår jag dig. För jag har flera bekanta och nära vänner som jobbar på just min gissning. Så om jag har rätt så lider jag med dig.

  • Mini82­0
    Äldre 14 Jun 09:08
    #6
    HansFinaFruga skrev 2017-06-14 00:15:45 följande:

    Tror mig kunna gissa vart du jobbar, och om jag har rätt förstår jag dig. För jag har flera bekanta och nära vänner som jobbar på just min gissning. Så om jag har rätt så lider jag med dig.


    Du får gärna PM:a din gissning, så svarar jag ;)
  • Mini82­0
    Äldre 14 Jun 09:09
    #7
    Kasperina skrev 2017-06-13 23:07:47 följande:

    Jag vantrivdes på mitt förra jobb. Jag hade varit där i 10 år, första 5 var det toppen, sen började ledningen bytas ut och sakta förändrades hela företaget.

    Det hände en sak som för mig var droppen och jag sökte nytt jobb.

    Jag gick ner 20000 i lön, vilket känns så här i semestertider, men jag ångrar ingenting Min nya arbetsgivare är toppen, uppdragen är toppen, allt är toppen, och jag mår inte dåligt måndag morgon längre

    Det är inte värt pengar att gå omkring och må dåligt på jobbet hela tiden! Börja söka nytt jobb!


    Helt rätt! Så värt! Bra gjort av dig!
  • Mini82­0
    Äldre 14 Jun 09:09
    #8
    2016 skrev 2017-06-13 23:36:21 följande:

    Jag hade det som du och valde att lämna det. Hade jag ett nytt arbete att gå till? Nej. Men livet är kort och jag är en gambler :)


    Precis - jag lekte med tanken igår faktiskt :)
  • Äldre 10 Jul 23:23
    #9

    Om det känns vanskligt att säga upp sig utan något att gå till, kan man ju ta tjänstledigt för studier, så har man dels en möjlighet att förkovra sig medan man söker sig vidare OCH en möjlighet att gå tillbaka till det gamla jobbet om man inte lyckas hitta något nytt...

  • Äldre 10 Jul 23:38
    #10

    Var galet trött på mitt jobb förut (nu är det bättre på det stället), men när jag då sökte nytt och gav mig ut i djungeln av konsultuppdrag, rekryteringsfirmor, arbetsintevjuer i fyra etapper och såklart en halv dags onlineformulär och tester för att ens komma på intervju kändes det rätt deprimerande också. Speciellt i konkurrens med 200-500 andra sökande på varje tjänst (ja, jag kollade upp).

    Fick man väl anställningserbjudande var de ofta tidsbegränsade och utan särskilt mycket garantier:/

  • Äldre 10 Jul 23:52
    #11
    NomenNescio skrev 2017-07-10 23:38:47 följande:

    Var galet trött på mitt jobb förut (nu är det bättre på det stället), men när jag då sökte nytt och gav mig ut i djungeln av konsultuppdrag, rekryteringsfirmor, arbetsintevjuer i fyra etapper och såklart en halv dags onlineformulär och tester för att ens komma på intervju kändes det rätt deprimerande också. Speciellt i konkurrens med 200-500 andra sökande på varje tjänst (ja, jag kollade upp).

    Fick man väl anställningserbjudande var de ofta tidsbegränsade och utan särskilt mycket garantier:/


    Men oj vilken konkurrens, får man fråga vad du jobbar med?
  • Äldre 10 Jul 23:53
    #12
    Mini820 skrev 2017-06-13 20:41:56 följande:

    Måste bara få skriva av mig..

    (inga påhopp tack)

    Finns det fler därute som är missnöjda med sitt jobb?

    Jag är tacksam att ö h t ha ett jobb, absolut och under mina fem år har jag trivs väldigt bra inom samma org. Framförallt tack vare flertalet bra kollegor!

    Men det är de senaste åren det har brustit och efter två turer av mobbning, dåligt el obefintligt ledarskap, inbördes maktkamper och opålitliga kollegor - så har jag fått nog.

    Dessa faktorer lyfts upp gång på gång i de årliga medarbetarundersökningarna, men ingen gör något.

    Ingen trivs men man kämpar på och lider i det tysta och den som lyfter problemen gör sig obekväm.

    Chefen vågar inte vara chef, vilket renderar i 10 stycken småchefer som styr o ställer trots bristande ledaregenskaper och bristande kompetens i personalfrågor.

    Jag är så trött så att jag spyr.

    Och att detta är ett av de största, skattefinansierade o mest trögflytande statliga org som finns - är väl bara grädde på moset


    Jag tror att vi har samma arbetsgivare, om jag gissar rätt nu. Det är många som känner som du gör!
  • Äldre 11 Jul 17:25
    #13

    Jag känner tyvärr det du beskriver från samtliga skolor som jag har arbetat på! Bedrövligt att det ska vara så!

    Många lärare är oerhört märkliga människor, verkligen ett släkte för sig! Men det finns ju trevliga människor med social kompetens inom skolans värld också. Även om de är få! De flesta rektorer jag stött på har varit mycket märkliga, men de drivs kanske av vinstjakten inom skolan! Att skolan får gå med vinst är orsaken till sämre lärartäthet, sämre löneutveckling, sämre material och lokaler. Och självklart anledningen till att många lärare bränner ut sig! Fria skolvalet är en sak, men när elever och föräldrar blev kunder, så blev det faktiskt sämre för alla. Och i slutändan sämre samhällsmedborgare och ett sämre samhälle!

  • Mini82­0
    Äldre 12 Jul 10:33
    #14
    randigorutig skrev 2017-07-10 23:53:50 följande:

    Jag tror att vi har samma arbetsgivare, om jag gissar rätt nu. Det är många som känner som du gör!


    PM a gärna din gissning, om du vill. Vågar inte "outa" mitt jobb här :(

    Men visst är det trist..?!
Svar på tråden Nu är jag så less på mitt jobb