Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

    Hur många dejter innan sex?

    Blir det inte sex efter MAX två dejter så lägger jag ner. Finns ingen som helst anledning att ödsla tid på dejta en kvinna som låtsas vara kysk när det finns både trevliga, intelligenta och kåta kvinnor nästintill överallt. Spelad kyskhet initialt dödar mitt intresse totalt.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tre gånger minst!) skrev 2017-06-17 11:05:00 följande:
    Spelad kyskhet? Tänk om anledningen till att man inte vill ligga är fär att man vill se hur man känner för personen och ifall han är värdig att ge sin kropp och sin tid till?

    Varför måste sex komma i första hand? Kan man inte lära känna varandra lite innan man bestämmer om man ska ha sex?

    Resonerar du likadant inför en potetiell partner eller gäller detta enbart om du är ute efter sex?
    Det där resonemanget tyder på en skev syn på sexualiteten. Andemeningen i resonemanget är att mannen ska förtjäna att få sex och endast får det när kvinnan tycker han gjort sig förtjänt av det. Som belöning. Mannen ger precis lika mycket av sin kropp till kvinnan vid sex som kvinnan ger till mannen. Normala kvinnor njuter minst lika mycket som mannen vid sex. Det är i vart fall mina erfarenheter.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tre gånger minst!) skrev 2017-06-17 12:14:25 följande:
    Tänk om tjejen är "jättekåt" men blivit bränd så många ggr att hon inte vågar ligga för tidigt eftersom detta förut inneburit att killar inte velat ha mer än just bara sex med henne och hon hoppas på något mer bestående. Och att någon ska vilja ha henne så mycket att det kan vänta och lära känna henne iite först?

    Resonerar du likadant oavsett vad du söker? Att någon måste ligga direkt för att vara intressant?
    Skilj på sex och kärlek! Det ena behöver inte utesluta det andra. Tills du hittat en som du klickar med känslomässigt och sexuellt har du i vart fall fått sexuella erfarenheter och ökat självförtroende att ta med dig in i ett seriöst förhållande. Killar gillar kvinnor som kan sin sak i sängen. Sexuellt oerfarna, tafatta kvinnor som inte vet så mycket mer än att sära på benen är inte speciellt attraktivt.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Fel) skrev 2017-06-17 12:51:55 följande:
    Där har du fel. Jag själv har inte haft ett enda ONS eller haft sex utanför ett ett förhållande. Jag har heller inte haft sex efter två dejter. Betyder detta att jag inte är kåt? Nej, tvärtemot faktiskt. Däremot ser jag inte sex som något jag gör med vem som helst. Jag måste även bara mentalt attraherad av den jag ska ligga med, vilket innebär att jag måste ha lärt känna personen. För precis som du säger så vill jag ha ut precis lika mycket av sexet som du, och i mitt fall innebär det att jag väntar med sex. Jag är inte kysk på något vis, jag vill bara inte göra våld på mig själv och mina känslor. Sex är för mig väldigt viktigt i en relation, men det är också väldigt viktigt att jag känner mig trygg för att jag ska njuta. Att ha sex med en näst intill okänd människa skulle inte ge mig så mycket.
    Det handlar i grunden inte om hur kåt en kvinna är. Det handlar om så mycket annat om signaler mellan människor. En kåt kvinna som inte vill ha sex förrän hon är redo mentalt kommer inte vilja ha sex annat än på sina egna villkor när det utvecklats till ett förhållande. Så tolkar jag de signaler en sådan kvinna sänder ut. Sex ska vara på bådas villkor, inte en parts.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Fel) skrev 2017-06-17 14:41:02 följande:
    Jaså, det säger du. Jag har mer än gärna sex och eftersom jag vet att sex ofta blir bra till slut även om jag inte är riktigt sugen först så har jag också ofta sex på dessa premisser. Bådas villkor, pratar du om, samtidigt som du fördömer en person som inte vill ha sex förrän den är mentalt redo eftersom du tror att denna person hädanefter kommer att styra sexlivet med järnhand. Det är tur att vi människor är olika.
    Jag dömer ingen. Jag förklarar hur jag tolkar de signaler en kvinna sänder ut som förhalar sexet. Hon är helt enkelt inte intressant oavsett om alla andra parametrar är helt rätt. Sex är viktigt i ett förhållande. Bara läsa alla tråda här på FL om förhållanden där kvinnan vägrar sex. Signalerar hon redan inledningsvis att hon inte vill ha sex så får hon fortsätta vänta på drömprinsen.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nähä) skrev 2017-06-17 15:13:43 följande:
    På andra dejten är det inget förhållande.Risken är stor för män som drar direkt när tjejen inte är redo för sex tidigt,att det är han som förlorar nåt som kunde blivit nåt seriöst,och inte bara handla om sex indirekt.
    Det är din tolkning av situationen :) Min är att jag låter henne förbli singel och fokuserar på andra kvinnor med en annan syn på saken. Det är ingen brist på dem direkt.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Jag) skrev 2017-06-17 18:01:44 följande:

    De dejter jag varit på har alltid slutat med sex, OCH killen ringer igen ;)


    Så kul att höra! :)
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nähä) skrev 2017-06-17 19:54:15 följande:
    Ingen aning.Det är nog olika.Ingen man får mig till sex första dejten allafall.Det där har jag gjort i mitt liv och det blev inget seriöst,surprise?
    Surprise? Absolut inte.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nähä) skrev 2017-06-17 20:26:15 följande:
    Inte jag heller,därför.
    Missförstå mig rätt nu, men en eller ett par misslyckade dejter med sex tidigt behöver ju inte betyda att ALLA dejter ALLTID misslyckas. Det tråkiga tycker jag är om man missar en massa tillfällen till att lära känna nya människor och som bonus får uppleva sex. Ibland dålig sex och andra gånger makalöst bra sex. Vem vet, efter X dejter med tidig sex kanske du hittat drömprinsen. Och om du inte gör det har du blivit sexuellt mer erfaren, inte fel det heller.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nähä) skrev 2017-06-17 21:04:58 följande:
    Ja,så kan det vara.När jag hade första dejten ,kallade han mig "hora"efteråt och sa hur jag vågade följa hem honom,han kunde ha varit farlig.Säkerhet ochså när man gör det där med nån man inte känner.
    Säkerhet är verkligen A och O. Du måste se till att ha någon som du kan kontakta, eller som drar igång något om du tex inte svarar eller hör av dig en överenskommen tid.
    Att han kallade dig hora, det förekommer ju i kretsar bland dominanta och undergivna. Det är inte alls ovanligt att verbalt förnedra den andre. Men...man bör givetvis vara överens om det innan.
    Tror du råkat ut för en klassisk skitstövel helt enkelt. Sådana finns både bland män och kvinnor. Inget att fästa sig vid. Släpp det och gå vidare.
  • Anonym (Mannen)
    Pumakvinna skrev 2017-06-17 22:09:43 följande:
    Vilken tur för dig att du är en av de männen här inne som får ligga och har gott om kvinns att välja på;) Hör ju inte till vanligheterna!
    Du vet inte hur rätt du har. Jag träffar just nu 5 kvinnor regelbundet för bland annat sex. Har fler som vill ses, men jag hinner inte med fler än jag nu träffar. Tror du de skulle vilja ses regelbundet om inte sexet funkade?
  • Anonym (Mannen)
    fornminne skrev 2017-06-18 08:20:35 följande:

    Det "mannen" skriver måste vara extremt ovanligt. (Om det ens är sant). De flesta män är inte misslyckade killar som aldrig får tjejer eller sex, som man kan tro här, men däremot kan de inte välja och vraka bland tjejer. Det är bara ett fåtal killar som kan det. Kåta män får ofta mindre sex än de vill ha, ibland betydligt mindre. Detta oavsett om de befinner sig i ett förhållande eller inte.
    Håller med om att det nog är ovanligt, men helt sant. Det har inte alltid sett ut så heller i mitt liv. Några år efter att ha fått ordning på tillvaron efter en utdragen separation upptäckte jag att det var betydligt lättare än jag föreställt mig att attrahera det andra könet. God självkänsla, trygghet och utstrålning samt ett genuint intresse att lära känna människor bidrar antagligen en del. Utseendemässigt är jag medel, men kvinnorna uppskattar min person och det vi gör tillsammans.

    Jag är i den åldern att äktenskapskrav och barn ligger bakom mig och träffar endast kvinnor för att kravlöst umgås på de villkor vi kommer överens om. Det är alltså FWB och KK vi pratar om här.
    Någon frågade om de vet om varandra. Som förutsättningarna och överenskommelsen för relationerna ser ut är det inte intressant för någon part, varken för mig eller kvinnorna. Det är här och nu som gäller när vi ses, inte framtid.
  • Anonym (Mannen)
    Inga bekymmer skrev 2017-06-18 07:54:42 följande:
    Utifrån hur du resonerar så verkar sex vara något som ska ske på dina villkor och inte bådas!! Men det är ju bra att du ratar alla kvinnor som inte vill ligga med dig på andra deljten, då slipper de ju fatta tycke, involvera sig och ödsla tid med en person som ändå bara kommer se till sina egna behov????????
    Du verkar bli upprörd över att jag är den som sätter villkoren till att inte vilja fortsätta dejta en kvinna? Tror du kvinnorna som har sex med mig och vill fortsätta träffas efter vi haft sex första gången tänker som du?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (B) skrev 2017-06-18 12:56:43 följande:

    Precis så många dejter som känns rätt.

    Det finns inget rätt antal , men man ska hitta någon som passar ihop med en och fungerar på samma sätt sexuellt.

    Det är löjligt och omoget att se sina egna sexvanor som den enda rätta och kalla folk som gör annorlunda för " sexmissbrukare " eller påstå att kvinnan " låtsas vara kysk " eller inte skulle vara sexintresserad bara för att hon inte ligger med främlingar / nästan främlingar.

    Det är givetvis helt okej att välja bort de som inte passar ihop med en , men det betyder inte att personen gör fel rent allmänt.


    Nu citerar du friskt och förvanskar samtidigt. Synd på ett annars klokt inlägg.

    Jag har sagt att kvinnor jag träffar som inte har sex tidigt är helt ointressanta för mig. Det har inget med hennes kåthet eller intresse för sex att göra.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Josefina) skrev 2017-06-18 16:54:55 följande:

    Blir det inte sex vid första dejten så antar jag att attraktionen inte är ömsesidig eller att dejten har konservativa religiösa värderingar som inte är nått för mig. Och går vidare.


    Yes! Gillar inställningen :)
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nähä) skrev 2017-06-18 21:20:00 följande:
    Tror inte det.Är kvinnan/mannen så lätt att gå till sängen första dejten,då kan man tro att den gör då mot alla man träffar.Idealpartner och drömmen?
    Nu är det nog en hel del om mänskliga relationer som du inte riktigt har koll på...
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man) skrev 2017-06-19 10:02:21 följande:
    Det är tyvärr alltför uppenbart. Men det är trots allt deras egna problem.
    Precis. Tror man inte på det är det bara att läsa några trådar här på FL. Som tur är så är kvinnorna i verkligheten inte alls ens i närheten av att uppföra sig som de lättkränkta exemplar som alltför ofta märks här. Nu ska jag inte dra alla över en kam, det finns många alldeles underbara kvinnor här också :)
Svar på tråden Hur många dejter innan sex?