• tossehopp

    Sluta med cerazette - gravid??

    Slutade med Cerazette den 30e maj, fick gravidsymptom endast en vecka efter jag hade slutat. Hade då gått på cerazette i cirka ett år. Tror jag fick ägglossning den 5e juni då det stramade till nåt som in i helvede där nere under hela dagen. Efter dess har jag haft dessa symptom;

    ? "mensvärk"

    ? ont i ryggen

    ? pms-humör

    ? illamående (spyr efter varje måltid nästan)

    ? trötthet

    ? vaknade av att vaderna ville döda mig mitt i natten

    ? vattniga flytningar (känns som att man kissat ner sig)

    ? "värk" i slidan

    Är detta endast symptom på att jag har slutat med pillerna eller kan det vara tecken på en graviditet???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-17 19:17
    Har även fått gasig mage och känner dofter superstarkt som mannen inte gör...

  • Svar på tråden Sluta med cerazette - gravid??
  • tossehopp

    Vet ju att det kan vara så, känns bara så jobbigt att inte veta. Känns ju verkligen värt att gå igenom allt detta ifall man har en bebis i magen men annars så är det ju bara en ren misär...

    Frågan är ifall man även får detta helvetet om man bara har gått på mini-piller som cerazette eller om det gäller för alla p-piller överlag..?

    Tack iaf!!

  • Anonym (Återställning)
    tossehopp skrev 2017-06-17 19:00:48 följande:

    Slutade med Cerazette den 30e maj, fick gravidsymptom endast en vecka efter jag hade slutat. Hade då gått på cerazette i cirka ett år. Tror jag fick ägglossning den 5e juni då det stramade till nåt som in i helvede där nere under hela dagen. Efter dess har jag haft dessa symptom;

    ? "mensvärk"

    ? ont i ryggen

    ? pms-humör

    ? illamående (spyr efter varje måltid nästan)

    ? trötthet

    ? vaknade av att vaderna ville döda mig mitt i natten

    ? vattniga flytningar (känns som att man kissat ner sig)

    ? "värk" i slidan

    Är detta endast symptom på att jag har slutat med pillerna eller kan det vara tecken på en graviditet???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-17 19:17

    Har även fått gasig mage och känner dofter superstarkt som mannen inte gör...


    Jag fick alla de där symtomen menscykel 2 efter att jag slutat med Cerazette, förutom illamåendet och gaserna. Min mens var också sen och jag gjorde gravtest som var negativt.

    Mensen kom efter 10 dagar. Sen hade jag 53 dagar till nästa mens. Min barnmorska sa att det är relativt vanligt att hormonerna åker berg-och-dalbanan efter man slutat.
Svar på tråden Sluta med cerazette - gravid??