• girlsjustwanna

    Varför får jag mellanblödningar?

    Hej! som rubriken lyder så har jag under det senaste året haft problem med menssmärtor samt mellanblödningar i otid.

    Jag sökte hjälp på kvinnokliniken för drygt ett halvår sedan och gjorde då ultraljud på livmodern där man konstaterade att livmodern var fylld med gammalt blod som inte kunde ta sig ut av sig självt, och eftersom jag är en ung tjej på 16 år så ville jag helst slippa att vara vaken vid tömningen då jag är extremt rädd för smärta, så då fick jag vara under narkos. Under det "ingreppet" så såg man att livmodern var väldigt framåtlutad och att jag är för "trång" så blodet ej kunnat rinna ut och det förklarade dom vara anledningen till mellanblödningar och smärtor.

    Jag trodde problemet var löst efter det eftersom dom öppnat upp vägen upp dit. men efter någon vecka blev det samma visa igen. blodet efter operationen stannade kvar uppe i livmodern.. och since then har jag haft ca 5 mellanblödningar? så trött på att aldrig kunna veta när det dyker upp då jag har ont nästan varje dag. Allt såg normalt ut, så nu har dom släppt detta även fast jag ringt flera gånger. Kan även påpeka att jag ej kan ha sex med min pojkvän som jag varit tillsammans med i 2 år nu, och det är väldigt jobbigt. Dels för att det gör ont, men också för att jag är för " trång".

    haft mens sedan jag var 12, går på p-piller som fungerat alldeles utmärkt fram tills nu, även väldigt "utvecklad" kropp sedan 2 år tillbaka.

    Någon mer som varit med om något liknande? tacksam för svar.

    /16

Svar på tråden Varför får jag mellanblödningar?