• Äldre 22 Jun 14:50
    4810 visningar
    9 svar
    9
    4810

    MA med tvillingar i v.11?

    Gjorde ett vul i mitten av maj efter bekräftad graviditet på privatklinik där jag gått.

    Då syntes inga hjärtslag. Fick tid på gynakuten v efter och då såg hon tvillingar och båda levde

    (ca v.7).

    Skrev in mig på mvc och var tillbaka i v.9 på privatklinik på vul och allt såg bra ut.

    Var idag inbokad på ul i v.11 på mvc och hon såg inget hjärta på någon av dem och hämtade ytterligare en läkare som beklagade att båda var döda.

    Akutgyn hade tyvärr inga tider för vul så de skickade hem mig.

    Först nu har det sjunkit in i stora drag vad hon sa.

    Men kommer mest ihåg att hon frågade om det var säkert att graviditetsveckorna stämde. Att jag skulle vara i v.12 för det såg hon att fostrena inte var.

    Jag vet ju att de backat graviditeten eftersom jag åt provera och inte hade någon mens.

    Men ändå stämde storleken med v 9 för två v sen. Men det var på privatkliniken.

    Att sedan läsa att det inte är vanligt att båda tvillingarna dör, gör mig lite misstänksam.

    Rörigt inlägg och troligen är det jag som inte vill se sanningen. Men tänker också att vad är oddsen att jag skulle bli "lurad" två gånger.

    Att tro att det dött i v.7 pga inga hjärtslag, men det visade sig vara tidigare i graviditeten än det var. Sen att det visar sig vara just så efter att de levt på ytterligare ett vul efter dess.

    Erfarenheter av ul och missade hjärtslag tas tacksamt emot.

  • Svar på tråden MA med tvillingar i v.11?
  • Äldre 22 Jun 15:25
    #3

    De har bekräftat att de levde, men tänker att det är skillnad på vul och ul.

    Tittade nu på ultraljudsbilderna där veckoantalet är skrivet och det togs den 29/5 står det 7+5 på och det som är taget den 7/6 står det v 8+5 på.

    Så är ju inte isåfall i mer än runt v 10+5.

    Men det är väl bara att inse tyvärr.

    Hade varit så mycket lättare om det hade varit konstaterat och man hade märkt av något själv.

    Beklagar dina uteblivna missfall.

  • Äldre 22 Jun 15:29
    #4

    Nu var jag på barnmorskemottagningen och innan var jag privat och på akutgyn.

    Tycker bara att de är så ignoranta, tittar på klockan och gör ett snabbt samtal och säger tyvärr.

    Det finns ingen tid förrän måndag, börjar du blöda eller få ont så får du ringa.

  • Äldre 29 Jun 15:00
    #7

    Tack för svar och beklagar snuttis.

    Läkaren i måndags konstaterade tyvärr också att båda var döda.

    Men hade tur som fick en tid snabbt, redan igår för att komma in för tablettbehandling.

    Långdraget, men efter åtta tabletter började det blöda och slutade inte, så de fick ändå göra en skrapning sent inatt för att få stopp på blödningen.

    Men nu har jag äntligen fått komma hem och känner mig helt tom och skitförbannad på min kropp som inte förstår bättre själv.

  • Äldre 29 Jun 22:38
    #9

    Fy vad hemskt och jag som tyckte det var en ren plåga att bara ta mig fram mellan to-må och vidare till on.

    Jag kände nog mer att det var som det var, och även om jag visste i må att de verkligen inte levde så upplevde jag att jag var/är mest arg och sviken av kroppen.

    I väntan på att det skulle komma igång i onsdags ringde jag privatkliniken och bokade in en ny tid, varför vänta tänkte jag.

    Får frågan, är du säker. Allt var ju okej för två v sen.

    Vad svarar man, jo det kan vara så att tre läkare har fel?

    Bestämde efter dess att jag kommer inte gå på två ställen.

    Privatkliniken har nämligen ingen mödravård och därför blir man hänvisad till landstinget när man blivit gravid.

    Landstinget har i sin tur ingen direkt fertilitetsutredning, därför blir det konstigt.

Svar på tråden MA med tvillingar i v.11?