• Anonym (Anonymis)

    KAN det vara en bebbi i magen?

    Halloj!

    Såhär ligger det till, jag använder inget preventivmedel, jag och killen kör avbrutet. Vi har sex minst 4 dagar i veckan, jag använder mig av appen Natural cycles och enligt den hade jag ägglossning 14 juni, EXAKT en vecka efter ägglossningen så vaknade jag med en fruktansvärd värk i magen, det var exakt som träningsvärk, varenda rörelse jag gjorde så molade det, ville knappt böja mig för att knyta skorna så ont gjorde det. Dagen efter hade jag inget ont. Har haft som en mycket mild mensvärk till och från sen dess, men inget annat. I övrigt har jag haft väldigt torr hals, har bränt och känts som jag velat hosta upp något, men ingenting kommer upp, men det har gått över nu och jag har inte alls samma obehag i halsen nu. Enligt appen ska jag ha mens om två dagar, och idag fick jag som keso/yoghurt flytning på morgonen. För att tillägga har jag inte velat dricka något alls under midsommarhelgen och därför hållt mig nykter, inte alls sugen, och natten till idag sov jag 12 timmar för jag vart så förbannat trött.

    Jag vet jag vet... "ta ett test bara så vet du" och det ska jag såklart göra, men vill veta dessa saker av andra kvinnor bara:

    1. Någon som läser här som blivit gravid av avbrutet?

    2. Någon som haft som rejäl träningsvärk i magen innan ni plussat?

    3. Hur tidigt blev ni trötta? Innan + eller långt efter?

  • Svar på tråden KAN det vara en bebbi i magen?
  • Anonym (E)

    1. Jo, av mycket noggrant avbrutet dessutom.

    2. Nej.

    3. Minns inte, men inte haft andra symptom före plus än att sexet känts helt annorlunda.

  • Anonym (Anonymis)
    Anonym (E) skrev 2017-06-25 12:05:29 följande:

    1. Jo, av mycket noggrant avbrutet dessutom.

    2. Nej.

    3. Minns inte, men inte haft andra symptom före plus än att sexet känts helt annorlunda.


    Jaså av noggrant avbrutet? Har kört med avbrutet sen december 2016, inte hänt något på 6-7 mån, men denna månad va vi inte så noggranna med att kolla när min ägglossning var så vi körde på och så upptäckte jag efter några dagar att vi haft sex (avbrutet då) under ÄL.. hur kändes sexet annorlunda menar du?
  • Belse
    ggrfrfrgr skrev 2017-06-25 14:10:04 följande:

    Vafan är bebbi? Kan inte du skriva som en normalintelligent  människa? Är du lite efterbliven? 


    Vaknat på fel sida idag? Lugna dig lite... Finns bättre saker att lägga energi på än att kommentera en annan persons ordval i ett forum
  • Belse

    Enda sättet att veta är att göra ett graviditetstest vid utebliven mens. Innan dess kan tyvärr ingen veta om du är gravid. För ett par månader sedan trodde jag att jag var gravid (tror det spökade en del i hjärnan för att jag så gärna ville vara det). Jag fick flera "symptom" på att jag kunde vara gravid så jag gjorde ett test som visade negativt. 

  • Anonym (........)

    1. Har kört avbrutet samlag varje dag i ca 10år. Har aldrig blivit gravid av misstag. De två gångerna som vi ville ha barn och fullföljde samlagen så blev det barn direkt båda gångerna.

    2. Nej

    3. Efter. Tröttheten beror på hormonerna. Det krävs väldigt små mängder hormoner för att plussa. Så om man inte plusar så är nivåerna extremt låga och det är osannolikt att man får symtom

  • Anonym (Anonymis)
    Belse skrev 2017-06-25 14:13:41 följande:

    Vaknat på fel sida idag? Lugna dig lite... Finns bättre saker att lägga energi på än att kommentera en annan persons ordval i ett forum


    TACK. Herregud vilka människor det finns...
  • Anonym (Anonymis)
    Belse skrev 2017-06-25 14:16:30 följande:

    Enda sättet att veta är att göra ett graviditetstest vid utebliven mens. Innan dess kan tyvärr ingen veta om du är gravid. För ett par månader sedan trodde jag att jag var gravid (tror det spökade en del i hjärnan för att jag så gärna ville vara det). Jag fick flera "symptom" på att jag kunde vara gravid så jag gjorde ett test som visade negativt. 


    Japp, jag är medveten om att jag måste göra ett test, som jag skrev också, men tänkte mer att jag bara ville se om någon haft tex som träningsvärk i magen innan de plussat. Ska köpa test på tisdag, om inte min mens hunnit komma då vill säga
  • Anonym (Anonymis)
    Anonym (........) skrev 2017-06-25 14:20:14 följande:

    1. Har kört avbrutet samlag varje dag i ca 10år. Har aldrig blivit gravid av misstag. De två gångerna som vi ville ha barn och fullföljde samlagen så blev det barn direkt båda gångerna.

    2. Nej

    3. Efter. Tröttheten beror på hormonerna. Det krävs väldigt små mängder hormoner för att plussa. Så om man inte plusar så är nivåerna extremt låga och det är osannolikt att man får symtom


    Hmm 10 år är väldigt länge? Har hört och läst om såna som kör oavbrutet en enda gång och blir gravida? Så det äe nog olika från person till person. Du kanske inte är superfertil?
Svar på tråden KAN det vara en bebbi i magen?