• U76

Alla dessa piller man ska ta om man vill bli gravid- VAD HJÄLPER?? (43+)

Hej, vi har försökt i 1 år med två MF, i V5-6. Vi vill så gärna få en liten. Efter sista MF nu i juni, googlade jag runt en del och fastnade för q10, som ska förbättra äggkvaliten? Är det någon som har testat? Hittade även borago, som ska tas från första mensdag till äl. Är det någon som kan/ hört något om dessa? Kram och lycka till

• U76
    UndrandeSökare skrev 2017-07-08 12:16:46 följande:

Ja, Q10 kan förbättra äggkvaliteten men det ska vara Q10 UBIQUINOL,

det kan köpas på nätet och man ska ta ca 1000mg per dag för att det ska vara effektivt. Inte dem sorten som slutar på NON som man kan köpa på vanlig hälsokost.

Jag köpte denna sort och tog 3 tabletter per dag, i några månader.

www.bigvits.co.uk/product.php

Lycka till !

Tack, märkte du någon skillnad ? Jag tror att de är rätt som jag beställt, men det innebär ju 10 tabletter / dag. Jag testar mig fram och hoppas på det bästa. Någon som har testat borago?
  • U76
    UndrandeSökare skrev 2017-07-08 15:37:53 följande:

Köper du samma sort som jag köpte, de är på 300mg så tar man bara 3 per dag så kommer man upp i 900mg, jag tyckte det var nära nog.

www.bigvits.co.uk/product.php

Jag blir lätt gravid, men missfall varje gång, trodde det berodde enbart på dålig äggkvalitet (är 40+) så därför testade jag med Munkpeppar först, och senare bytte jag till Ubiquinol. Men missfall ändå. Sen reste vi till AvaRiga och gjorde deras Sperm dna fragmentationstest och då visade det sig att det var dnafel på alla spermierna.  Då hjälper det inte med q10, så vi valde att gå vidare med dubbeldonation istället. Men q10 kan säkert hjälpa om man inte har några andra fertilitetsproblem som spökar(men det vet man ju inte föränn man gjort en fertilitetsutredning.

Om ni vill testa i Sverige först, vänd er då till privat gyn för undersökning och be om recept på Letrozol. Det gör att ägglossningen kommer igång ifall man inte blir gravid pgr av bristande ägglossning.

Annars om det inte funkar, vänd er då utomlands och gör äggdonation istället då ökar chansen från 5% till 55% om man är över 40 har jag hört.

Lycka till !

Ägglossningen känner jag tydligt av varje månad, och gravid kan jag också bli. Det är ju bara att det ska stanna kvar. Vi har 3 barn sedan tidigare så tror egentligen att det bara är åldern som stället till det för oss. Jag testar med det jag har och tänkte prova borago vid mensens början. Så hoppas vi att det räcker.

Lycka till
  • U76
    UndrandeSökare skrev 2017-07-08 22:21:15 följande:

Är det sån här du menar?

www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Borago-Jamsrot.htm

Ja precis, jag har 2 kompisar som fått flera misslyckade ivf försök. Men lyckades när de testade med borago, om det är slumpen eller att det faktiskt hjälpte vet jag inte. De är övertygade om att boragon hjälpte dem. Jag tänkte bara höra här om det bar fler som testat. Vad jag har fått till mig är 2 tabletter första mensdag sedan fram till äl.
  • U76

Jag tänkte bara höra med er som äter/ ätit q10, jag har ätit det i ca 2 veckor och fick mycket kraftigare äl känningar än jag brukar och känner mig ganska uppsvälld. Någon som känner igen det? Eller är det bara jag denna månad? Kram

Svar på tråden Alla dessa piller man ska ta om man vill bli gravid- VAD HJÄLPER?? (43+)