• Äldre 30 Jun 12:12
    6829 visningar
    4 svar
    4
    6829

    Efterlyser råd om baddräktsstorlek

    Hej!

    Jag simmar en gång i veckan men nu har magen växt ikapp mig och avgiften gör sig påmind en gång i månaden om min frånvaro. Igår stod jag inne på Lindex och kände att jag bara drunknade bland BH sortiment och badkläder. Jag vet inte alls vad som passar mig längre. För ammade fanns självklara alternativ men för en gravid kvinna stod man mest och pillade på allt och kände sig dum. Mina närmaste vänner som både har barn eller är som jag, förstagångsförälder och mitt i graviditeten tipsade om att gå till twilfit för att man får expertisråd. Men jag har tidigare erfarenheter av butiken och har inte lust att bli ruinerad ekonomiskt av att bara vilja simma en gång i veckan och köpa en bh jag kommer ha på mig i två och en halv månad av mitt liv. Var köper ni era underkläder? och vad för slags underkläder eftersom det finns så mycket att välja av att man blir knäpp. Jag behöver dels en BH som passar resten av graviditeten och en baddräkt. 

    Vad som har varit mitt problem är att allt som säljs för gravida kroppar är i S, M, L storlekar. I vanliga fall är jag storlek S. Nu funkar inte ens medium för att dem inte räknar med att man blir bredare under brösten/midjan. Om jag mäter midjan under brösten är jag 82 cm nu och större blir det. Vilket visar att jag skulle köpa XL som mammabadräkt vilket känns märkligt. Är ju stor om magen men bara där, så då kommer den antagligen vara för stor någon annanstans eftersom den ska vara sydd efter att magen växer? här är länk på en jag tittat på: www.mammashop.se/mammabaddrakt-svart-carriwell.html

    Vore jätte tacksam för råd! Eller att ni kanske själv vill dela mer er om era upplevelser av att behöva dyka bland storlekar utan någon som helst aning om vad som passar när kroppen växer sig annorlunda vecka för vecka. 


    mammabaddräkt, storlekar gravid, BH
  • Svar på tråden Efterlyser råd om baddräktsstorlek
  • Äldre 30 Jun 12:59
    #1

    Hej,

    Jag har köpt två gravidbaddräkter till i sommar en från HM och en från Topshop,

    de är lite urringade i ryggen så de sitter liksom inte alls åt där(den ena är halterneck), enda måttet som blir viktigt storleksmässigt är lårmåttet. Mina lår är lika stora som vanligt, brukar ha storl L på baddräkter, och har även storlek L på gravidbaddräkten.

    Mina baddräkter använder jag på spa och kommer att ha när jag badar i havet i sommar, så inte till träning - du kanske behöver en som sitter bättre även över ryggen?

    När det gäller BH har jag ungefär samma kupstorlek som vanligt, men har köpt "förlängare" som man fäster i bh-spännet från Kappahl. Perfekt och man kan använda hela bh-lådan ett tag till, har just nu i två förlängningar och förvandlar bhn från 75cm till 85 cm :)

    Detta gäller mig och min gravidkropp, men kanske kan hjälpa dig med :)

  • Äldre 30 Jun 13:17
    #2

    Det är ju sån kort tid så för enkelhetens skull köp en bikini. Jag körde enbart på bikini när jag va gravid (3 gånger) då kunde magen växa utan att baddräkten blev för liten. Köp ett par bikinitrosor med hög midja, funkar så länge magen inte är enorm sedan hamnar troskanten under magen men det funkar det med.

  • Äldre 30 Jun 13:44
    #3

    Kör m bikini nu. Det är ju jättesvårt m storlekar så det är ju bäst att prova många.

  • Äldre 16 Aug 20:15
    #4

    Hej!

    Förlåt, missade helt att jag hade fått svar. L kanske är en lösning faktiskt i baddräkt... får pröva det. Tack!

Svar på tråden Efterlyser råd om baddräktsstorlek