• Anonym (Skäms­)
    Äldre 2 Jul 08:58
    4558 visningar
    7 svar
    7
    4558

    Är det normalt med slem med avföring?

    Går på toa efter frukost dagligen och avföringen är normal. Men i torsdags var det stressigt och rutinerna gick åt skogen, och jag fick inte bajsa på hela dagen. I fredags kom det en mindre mängd men normalt. Men så igår kom det bara en hård liten kula.

    Så till problemet. Vaknade imorse och gick på toa. Kom massor av gaser. Sedan små bitar av ljus avföring (ingen diarré) och så en del gult slem. På toa igen en stund senare och kände mig nödig rejält. Återigen massa gaser, gult slem (som sjunker) och så lyckades jag krysta ut en hård liten kula.

    Vad är detta? Ska jag bli orolig?

  • Svar på tråden Är det normalt med slem med avföring?
  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 09:49
    #1

    Har riktigt ont i magen. Men inte så ont att jag vill åka in på akuten. Kanske är det oro som gör det värre.

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 09:58
    #3
    Anonym (Sök) skrev 2017-07-02 09:54:24 följande:

    Jag har en inflammation i nedre delen av tarmen som ger bl.a. slemavgång.

    Det behöver alltså inte vara något farligt, men du ska ta en kontakt med sjukvården imorgon för att få en läkares syn på det. Om inte annat för att få ro i din själ, och naturligtvis utesluta värre saker samt få ev. behandling.

    Det är inte trevligt att bli undersökt "där", men gör inte ont. Att strunta i att undersöka och istället ha en malande oro är värre.


    Jag har haft såhär vid ett tillfälle och fick då lämna avföringsprover. Som var normala.

    Har diagnos ibs och har gjort gastroskopi och koloskopi för nått år sedan.
  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 11:11
    #7

    Åt frukost utan problem men sedan toa igen. Små hårda kulor och återigen slem.

    Någon här som lider av förstoppning/trög mage? Får ni slem?

Svar på tråden Är det normalt med slem med avföring?