• alvses
    Äldre 11 Jul 12:27
    1404 visningar
    5 svar
    5
    1404

    Spökstreck?

    Är förvirrad just nu, har haft konstig "mensvärk" i magen och tänkte utesluta graviditet då jag eventuellt hade tänkt söka läkarvård pga smärtor.

    Min menscykel är alltid på 28 dgr, men förra månaden kom den lite tidigt och var inte riktigt som vanligt. Blödde mindre, hade inga förkänningar av pms som jag brukar och den var lite kortare.

    Senaste mens (som vanligt) 1/6, sedan kom den igen 22/6.

    Tog igår ett test på kvällen, var inte så kissnödig så kom bara några droppar och tyckte mig se ett streck som sedan försvann?

    Testade sedan igen på kvällen där det var helt negativt. Det skulle väl vara alldeles för tidigt att "plussa" nu?!

    Bifogar en bild, vad tror ni?

  • Svar på tråden Spökstreck?
  • alvses
    Äldre 11 Jul 12:30
    #1
  • Äldre 11 Jul 12:39
    #2

    Sträcket är ju vitt?? Kanske borde du ta ett nytt test, kanske är fel på det.

  • alvses
    Äldre 11 Jul 12:41
    #3

    är morgonurin säkrast?

  • Anonym (K)
    Äldre 11 Jul 12:41
    #4

    Jag arbetar med denna typ av teststickor fast inte just gravidtest. Det finns ett ämne i det där strecket som kan reagera med gravidhormoner och då aktiveras färgomslaget. Men de där reagensen finns alltid där och kan synas lite när det är vått på stickan. Det har inget med positivt eller negativt svar att göra. Du får ta ett nytt test senare helt enkelt. Teststickan kan inte ge ett vettigt svar på för låga konc i ditt urin, den är gjord för att behöva högre halter och istället ge ett säkrare svar.

    Lycka till med det svar du vill ha vid ett senare test!

  • Anonym (L)
    Äldre 11 Jul 12:45
    #5

    Svårt att se.

Svar på tråden Spökstreck?