• Anonym (Gabbs)

    För trång

    Hej allihop!

    Jag fick min underbara lilla dotter för 5 månader sen, en bra vaginal förlossning, sprack lite och fick sy 2 stygn och allt är (mestadels ;) bra och flyter på med den lilla, jag helammar.

    MEN vi har fortfarande inte kunnat ha sex. Vi har vart sugna och försökt några gånger men helt ärligt, det känns som att jag är alldeles för trång! Han får försöka föra in penisen sakta men det går bara inte.. hur gjorde ni dom första gångerna? Jag börjar bli lite frustrerad och undrar om jag ska ta kontakt med gynekolog?

    Har vart på efterkontroll och bm sa att allt såg toppen ut!

  • Svar på tråden För trång
  • Anonym (5 mån)

    Med första barnet lyckades vi först efter 5-6 mån. Tror det var mycket förspel och glidmedel som gällde, och så ta det långsamt med tålamod. Du kanske själv ska styra, så blir det nog enklare? Vi hade också försökt fler gånger men det var helt omöjligt, sedan var den första lyckade gången svårast. Därefter gick det bara lättare och lättare. Man hade ju hört hur uttöjd/slapp man blir eftet en förlossning, jo tjena När allt var igång kändes det precis som vanligt för oss båda.

Svar på tråden För trång