• Anonym (Orolig flickvän)

    Porrberoende pojkvän

    Jag och min kille har varit ihop i 3 år, och porr har alltid varit off the table, men i början av det här året så bestämde jag mig för att låta honom kolla, för jag hade byggt upp mitt självförtroende tillräckligt. Anledningen till att jag inte ville att han skulle kolla på porr är för att jag hade (har) dåligt självförtroende och jag känner mig oduglig och otillräcklig om han gör det.

    Men för 1 vecka sen så hittade jag porr på hans dator, tänkte att det inte var några problem, sen kollade jag datumet på när mappen han hade porr i var skapad, då var den skapad för 1 år sen, när han inte fick kolla på porr. Så jag konfronterade honom, och då berättade han att han aldrig hade slutat och han har ljugit om det i hela vårat förhållande. Det sjuka är att det var över 6000 videos, mappen var 148GB stor och allt var kategoriserat, allt från vanligt vaniljsex till gruppsex.

    Jag har frågat honom flera gånger om han kollar på porr, men han har sagt nej och att han lovar och svär, han har blivit arg på mig för att jag har frågat många gånger, och han har bett mig att lita på honom.

    Min tillit och respekt för honom rasade, samt mitt självförtroende som jag har jobbat upp länge försvann.

    Vi har alltid haft ett ganska ostabilt sexliv, han är sällan på humör och när han väl är det så vill han bara "få det överstökat". Så att han kollar så mycket på porr men knappt vill ha sex med mig sårar verkligen.

    TL;DR: Porrberoende pojkvän ljög i 3 år om att han inte kollar på porr, han vill sällan ha sex men kan runka till porr, jag känner mig värdelös och oduglig.

    Vad ska jag göra? Låta honom fortsätta med sitt beroende? Eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Porrberoende pojkvän
  • Anonym (Seriöst.)
    Anonym (också dåligt sjlvförtroende) skrev 2017-07-15 15:37:18 följande:

    Sexmissbruk är också klassat som missbruk, med samma mekanismer som vilket annat missbruk som helst. Var och en lider av sina egna problem, vilket inte per automatik innebär att man pissar på andras. 


    Ljug. Lite seriösa källor och forskning på att sex eller porr-"missbruk" kan likställas med alkohol eller drogmissbruk tack.
  • Anonym (Pappa37)

    Är du sexig? Smal, snygg och tajt?

    Eller är det så att han kompenserar med porren?

  • Anonym (Orolig flickvän)

    Läser ni inte alls eller? Hans porrtittande förstör vårat sexliv, klart jag reagerar som jag gör när jag tydligen inte duger? Hade det varit annorlunda så hade jag inte brytt mig om han kollar på porr, men nu ljuger han, vill inte ha sex och han kollar på absurt mycket porr och även sjuka grejer. Det handlar om en porrskada typ.

    Herregud, snälla läs innan ni öppnar käften.

    Det finns olika typer av missbruk, inte bara droger eller alkohol, finns massor av information på nätet så det är bara att läsa innan du gör massa påhopp. Har aldrig sagt att porrmissbruk är värre än alkohol/droger, eller ens lika allvarligt, men det här är inte varför jag skapade tråden, jag ville bara höra vad andra VETTIGA MÄNNISKOR SOM LÄSER DETTA tycker om situationen.

    Jag ger honom en sista chans, med hjälp av terapi. Skiter det sig så skiter det sig.

  • Anonym (Orolig flickvän)

    Svårt för mig att säga om jag är sexig, han säger att jag är det. Jag gymmar ganska mycket så jag antar att jag är "smal och tajt". Inte för att jag förstår varför man måste vara det för att vara sexig men...

  • Anonym (Seriöst.)
    Anonym (Orolig flickvän) skrev 2017-07-15 19:46:03 följande:

    Läser ni inte alls eller? Hans porrtittande förstör vårat sexliv, klart jag reagerar som jag gör när jag tydligen inte duger? Hade det varit annorlunda så hade jag inte brytt mig om han kollar på porr, men nu ljuger han, vill inte ha sex och han kollar på absurt mycket porr och även sjuka grejer. Det handlar om en porrskada typ.

    Herregud, snälla läs innan ni öppnar käften.

    Det finns olika typer av missbruk, inte bara droger eller alkohol, finns massor av information på nätet så det är bara att läsa innan du gör massa påhopp. Har aldrig sagt att porrmissbruk är värre än alkohol/droger, eller ens lika allvarligt, men det här är inte varför jag skapade tråden, jag ville bara höra vad andra VETTIGA MÄNNISKOR SOM LÄSER DETTA tycker om situationen.

    Jag ger honom en sista chans, med hjälp av terapi. Skiter det sig så skiter det sig.


    Du menar att du bara vill höra åsikter från de som håller med dig. Det har inget med att vara vettig att göra.

    Visst finns det olika typer av missbruk. Men att överkonsumera porr är inte ett av dem. Det är att urvattna och att felaktigt använda ordet.

    Faktum kvarstår att du framstår som mer än smått hysterisk med massor av issues som de flesta torde finna avtändande. Är det så konstigt om han inte är sugen?
  • Anonym (Orolig flickvän)

    Fast nej, klart man får säga att jag gör fel, men uppenbarligen läser du ju inte. Om han kollar på porr ca 20 gånger om dagen sen han var 7 år så är det ett missbruk? Det förstör vårat förhållande, och han erkänner det själv. Det har inget med mitt beteende att göra, det är det att han började så pass tidigt att porren att han inte kan släppa lite på det. Visst får han kolla på porr, men kanske inte 50 gånger om dagen och sen neka när jag vill ha sex.

  • Anonym (Booir)
    Anonym (Pappa37) skrev 2017-07-15 19:32:52 följande:

    Är du sexig? Smal, snygg och tajt?

    Eller är det så att han kompenserar med porren?


    Öööh.. hur är ditt sexliv själv pappa37? För mig låter det som att du sitter och runkar till TS svar när du ber henne beskriva sin kropp. Du & anonym(seriöst) kanske kan hitta andra forum där ni kan smutsa ner tjejer & vara allmänt otrevliga, här försöker vi stötta TS.

    TS, bemöda dig inte med att försvara dig mot de här knäppgökarna om du inte vill, kan tänka mig det är energikrävande och kan kännas lite utanför ämnet. Toppen att han har gått med på terapi i alla fall, det är ju en start.

    Lycka till!
  • Tecum
    Anonym (Seriöst.) skrev 2017-07-15 19:58:07 följande:
    Du menar att du bara vill höra åsikter från de som håller med dig. Det har inget med att vara vettig att göra.
    Visst finns det olika typer av missbruk. Men att överkonsumera porr är inte ett av dem. Det är att urvattna och att felaktigt använda ordet.

    Faktum kvarstår att du framstår som mer än smått hysterisk med massor av issues som de flesta torde finna avtändande. Är det så konstigt om han inte är sugen?
    Fel fel fel! Om killens porrkonsumtion går ut över deras sexliv är det helt klart något som skadar förhållandet och kan klassas som ett missbruk. Normal porrkonsumtion fungerar tvärtom, det gynnar sexlivet och gör honom mer sugen. Som det nu är har TS all rätt att ifrågasätta och beklaga sig. Hon är slank och ser bra ut, att påstå att killar inte tänder på henne är bara dumheter.
  • Anonym (Seriöst.)
    Tecum skrev 2017-07-16 10:23:21 följande:

    Fel fel fel! Om killens porrkonsumtion går ut över deras sexliv är det helt klart något som skadar förhållandet och kan klassas som ett missbruk. Normal porrkonsumtion fungerar tvärtom, det gynnar sexlivet och gör honom mer sugen. Som det nu är har TS all rätt att ifrågasätta och beklaga sig. Hon är slank och ser bra ut, att påstå att killar inte tänder på henne är bara dumheter.


    Nej inte fel. Det finns definitioner att följa. Tvångsbeteende är inte samma sak som missbruk. När inte forskare inom området är överens så tycker jag att förståsigpåare på internet kan låta bli att hävda saker de inte har belägg för. Det finns även en klar agenda från olika intressen att få porr att framstå som farligt och skadligt och dessa svänger sig gärna med just termer som beroende och missbruk.
  • KimLinnefeldt

    Kanske jättedumt förslag, men ändå: Kan du testa att titta på porrfilm tillsammans med honom? Det kan vara avtändande, men det kan vara tändande också.

  • Tecum
    Anonym (Seriöst.) skrev 2017-07-16 10:33:24 följande:
    Nej inte fel. Det finns definitioner att följa. Tvångsbeteende är inte samma sak som missbruk. När inte forskare inom området är överens så tycker jag att förståsigpåare på internet kan låta bli att hävda saker de inte har belägg för. Det finns även en klar agenda från olika intressen att få porr att framstå som farligt och skadligt och dessa svänger sig gärna med just termer som beroende och missbruk.
    Ett tvångsbeteende som innebär att man konsumerar något i övermått är de facto ett missbruk. Men problemet här är ju inte att han konsumerar porr utan att det går ut över partnern som inte får sex.

    Du har rätt i att många luftar sitt hat mot porr genom att framställa det som farligt eller skadligt, både för sig själv och partnern. Men för dem är även normalt porrtittade skadligt, precis som att måttligt användande av alkohol är det. Så fanatikerna kan vi bortse från. 
  • Anonym (Seriöst.)
    Tecum skrev 2017-07-16 15:49:43 följande:

    Ett tvångsbeteende som innebär att man konsumerar något i övermått är de facto ett missbruk. Men problemet här är ju inte att han konsumerar porr utan att det går ut över partnern som inte får sex.


    Nej det är det inte. Återigen, det finns definitioner och det finns fysiska aspekter av missbruk och det är inte bevisat att porr uppfyller definitionskraven. Jag orkar inte förklara det fler gånger nu.
  • Anonym (Seriöst.)
    Tecum skrev 2017-07-16 15:49:43 följande:

    Ett tvångsbeteende som innebär att man konsumerar något i övermått är de facto ett missbruk. Men problemet här är ju inte att han konsumerar porr utan att det går ut över partnern som inte får sex.


    Nej det är det inte. Återigen, det finns definitioner och det finns fysiska aspekter av missbruk och det är inte bevisat att porr uppfyller definitionskraven. Jag orkar inte förklara det fler gånger nu.
  • Anonym (Lindström)
    Anonym (Orolig flickvän) skrev 2017-07-15 12:17:55 följande:

    Jag och min kille har varit ihop i 3 år, och porr har alltid varit off the table, men i början av det här året så bestämde jag mig för att låta honom kolla, för jag hade byggt upp mitt självförtroende tillräckligt. Anledningen till att jag inte ville att han skulle kolla på porr är för att jag hade (har) dåligt självförtroende och jag känner mig oduglig och otillräcklig om han gör det.

    Men för 1 vecka sen så hittade jag porr på hans dator, tänkte att det inte var några problem, sen kollade jag datumet på när mappen han hade porr i var skapad, då var den skapad för 1 år sen, när han inte fick kolla på porr. Så jag konfronterade honom, och då berättade han att han aldrig hade slutat och han har ljugit om det i hela vårat förhållande. Det sjuka är att det var över 6000 videos, mappen var 148GB stor och allt var kategoriserat, allt från vanligt vaniljsex till gruppsex.

    Jag har frågat honom flera gånger om han kollar på porr, men han har sagt nej och att han lovar och svär, han har blivit arg på mig för att jag har frågat många gånger, och han har bett mig att lita på honom.

    Min tillit och respekt för honom rasade, samt mitt självförtroende som jag har jobbat upp länge försvann.

    Vi har alltid haft ett ganska ostabilt sexliv, han är sällan på humör och när han väl är det så vill han bara "få det överstökat". Så att han kollar så mycket på porr men knappt vill ha sex med mig sårar verkligen.

    TL;DR: Porrberoende pojkvän ljög i 3 år om att han inte kollar på porr, han vill sällan ha sex men kan runka till porr, jag känner mig värdelös och oduglig.

    Vad ska jag göra? Låta honom fortsätta med sitt beroende? Eller överreagerar jag?


    Du överreagerar VÄLDIGT mycket. Du måste arbeta med DIG SJÄLV, det är DITT problem om du har dåligt självförtroende inte din pojkväns problem. Du agerar hysteriskt. Hoppas din pojkvän dumpar dig, ingen förtjänar att ha en hysterisk och moralpredikande flickvän som du.
  • Anders 386
    Anonym (Orolig flickvän) skrev 2017-07-15 12:17:55 följande:

    .............

    Vi har alltid haft ett ganska ostabilt sexliv, han är sällan på humör och när han väl är det så vill han bara "få det överstökat". Så att han kollar så mycket på porr men knappt vill ha sex med mig sårar verkligen.

    .........

    Vad ska jag göra? Låta honom fortsätta med sitt beroende? Eller överreagerar jag?


    Nej, du överreagerar inte. Men jag tror inte att porrtittandet är orsaken till det taskiga sexet. Mer troligt är det att porren är en symtom på att något inte är ok. Tyvärr tror jag att porrkonsumtion får människor att ha helt orealistiska förväntningar på hur sex fungerar. Han kanske känner sig otillräcklig när han jämför sig med uthålliga porrskådisar med stora kukar? Tror knappast att det handlar om ditt utseende eller din kropp. Men visar du dig riktigt kåt på honom? Det viktigaste för många män är att få känna sig åtrådda och önskade som sexpartners. Mycket handlar om att vi män vill prestera, och då vill vi att partnern verkligen bekräftar vår prestation. Har du någon gång berömt hans kuk t.ex??
  • älskamigmucho

    Jag tycker du överdriver lite... så länge det är porr inom ramarna för vad som är ok är det ju inget att bli sur på. Jag har varit m många män som vill knulla mig medan de kollar på porr etc. Jag kanske är för tolerant m att de flesta vill se porr och runka till är helt naturligt och jag kan bli riktigt kåt av det ibland.

Svar på tråden Porrberoende pojkvän