• scrapparlotta

    Game of thrones, var?

    Alla pratar om denna serie....och jag har inte sett en minut av den. Ändå så tror jag att det inte är nåt för mig....men är ändå nyfiken att se vad det är för nåt. Men jag kan inte hitta den. Har kollat på både netflix och viaplay, men kan inte hitta den där... Var kan jag se första avsnitten?

  • Svar på tråden Game of thrones, var?
  • Aniiee

    hbo har en egen streamingtjänst, så därför säljer de inte rättigheterna till andra att visa GoT. 

    På ps4 kan man få en hel månad gratis på HBO nordic just nu utan att ens uppge kreditkort osv, men vet inte omde har samma erbjudande online. 

    annars kan man alltid väda sig till.... ja, du vet.... mindre ärliga tjänster.....

    Ska du se GoT måste du nästan ge det åtminståne 3 avsnitt (lid om du måste) för att det är så himla mycket folk och platser och trådar att serien knappt kommit igång ordentligt innan dess. Jag säger inte att du kommer gilla den efter 3 avsnitt, men jag anser att man måste ge en serie i alla fall 5% av speltiden innan man avfärdar den.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • scrapparlotta
    Aniiee skrev 2017-07-16 20:32:15 följande:

    hbo har en egen streamingtjänst, så därför säljer de inte rättigheterna till andra att visa GoT. 

    På ps4 kan man få en hel månad gratis på HBO nordic just nu utan att ens uppge kreditkort osv, men vet inte omde har samma erbjudande online. 

    annars kan man alltid väda sig till.... ja, du vet.... mindre ärliga tjänster.....

    Ska du se GoT måste du nästan ge det åtminståne 3 avsnitt (lid om du måste) för att det är så himla mycket folk och platser och trådar att serien knappt kommit igång ordentligt innan dess. Jag säger inte att du kommer gilla den efter 3 avsnitt, men jag anser att man måste ge en serie i alla fall 5% av speltiden innan man avfärdar den.


    Tack Ok, jag lovar att ge det en chans..hehe....Vore kul om jag fastnade för det
  • Aniiee
    scrapparlotta skrev 2017-07-16 21:42:12 följande:
    Tack Ok, jag lovar att ge det en chans..hehe....Vore kul om jag fastnade för det
    Testa, Jag gjorde det. läste första boken ungefär 1 år efter den kom (alltså någon gång 1998...), hade helt glömt bort att den existerade när serien kom. Väntade tills första säsongen (varför ar det så jävla svårt att stava till) kommit i sin helhet, sträckkollade den (var superförvirrad.... men gillade) och sen glömde jag bort den också, tills ungefär 3 dela in i s2, bestämde mig för att kolla när den kommit i sin helhet, glömde typ bort att den fanns, men bestämde i förväg att jag skulle vänta tillse hela s3 kommit, var väl medveten om s4, men igen, tittade inte förän hela kommit, men SEN.... säsong 5 och 6 såg jag både fram emot och kollade så fort varje avsnitt kom, och dessutom på GameSpot of Thrones (diskussion på youtube). Höll mig till och med vaken till typ 7 på morgonen för att kolla både avsnittet och Gamespot. Oooooch det lutar åt att det blir så i natt också.

    Men så är det väl också en serie som passar mig, epic high fantasy, i samma slags större ketgori som LotR, Nightrunners, Valdemar mm.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Game of thrones, var?