• That girl

    Tips på serier!!

    Japp, ge mig gärna tips på bra serier. Gärna skräck, thriller eller drama.
    Tipsa inte om The Walking Dead eller Game of thrones, de verkar suga.

    Följande serier har jag sett och tyckt om: Prison Break, Dexter, Solsidan, 13 reasons why, Scream och Skam.

    Har sett Stranger things också. Den var väl helt ok, men inte helt i min smak. Har även sett 1 eller 2 avsnitt av American Horror Story men tröttnade väldigt snabbt då jag tyckte att det bara var svammel. Samma med Supernatural.

    Så ge mig tips på bra och spännande serier! Gärna att de går att hitta på antingen viaplay eller dreamfilm för det är där jag brukar kolla.

  • Svar på tråden Tips på serier!!
  • Aniiee

    tips ang Prison break:
    Rainbow
    Deadman wonderland
    Now and then, here and there
    Jyu Oh Sei
    Death Note
    Kaiji

    Tips ang Dexter:
    Death Note
    Ichi the killer
    Monster
    Zankyou no terror
    psycho-pass

    i övrigt:
    Attack on Titan
    Cowboy bebop
    Yuri on Ice
    Hanasaku Iroha
    Kuroshitsuji

    Alla kan enkelt ses via gratis streamingtjänster online.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • UniformYankie
    Jag trodde också att Game of thrones sög, men ett tips: ge den en chans. Ta dig genom de första avsnitten. En serie som har så många tittare brukar inte vara helt kassa. Det tar något avsnitt att komma in i det, men jag tror inte du kommer ångra det om du ger det en chans. De flesta tv-serier är väl rätt tråkiga i början när man inte kommit in i serien. 

    Annars:
    Chuck 
    The X-files 
    Gossip Girl
    Pretty Little Liars
    Desperate Housewives
    Friends
    Scrubs
    How I met your mother
    The Tudors
    The Borgias
    The Vampire Diaries
    Sex and the City
    Buffy the Vampire slayer
    Smallville
    Band of brothers
    White Collar

  • That girl
    UniformYankie skrev 2017-07-17 13:27:24 följande:
    Jag trodde också att Game of thrones sög, men ett tips: ge den en chans. Ta dig genom de första avsnitten. En serie som har så många tittare brukar inte vara helt kassa. Det tar något avsnitt att komma in i det, men jag tror inte du kommer ångra det om du ger det en chans. De flesta tv-serier är väl rätt tråkiga i början när man inte kommit in i serien. 

    Annars:
    Chuck 
    The X-files 
    Gossip Girl
    Pretty Little Liars
    Desperate Housewives
    Friends
    Scrubs
    How I met your mother
    The Tudors
    The Borgias
    The Vampire Diaries
    Sex and the City
    Buffy the Vampire slayer
    Smallville
    Band of brothers
    White Collar
    Hatar sån där fantasy med krig och sånt, så blir nog svårt för mig att börja se den, faktiskt.
  • Griseknoen35

    Outlander- är utifrån Diana Gabaldons serie om Claire som åker tillbaka i tiden till 1700-talets Skottland och träffar Jamie och så händer det en massa. Väldigt välgjord och historiskt bra.

    Sons of anarchy- ge den ett par avsnitt, bra.

    Downtown abbey- så jäkla grymt bra, engelskt kostymdrama. Ge den ett par avsnitt och lär känna karaktärerna så blir den kanon

    Du borde ge game of thrones minst 4-5 avsnitt innan du dömmer ut den. Som en tidigare sa: skulle den vart skit så skulle den inte ha så många tittare. Det är en komplicerad serie med flera handlingar och många karaktärer, det tar tid att komma in i den. Första avsnitten fattar man inte så mycket heller av allt.

  • Griseknoen35

    Självklart Anne på grönkulla. Kommer inte ihåg vad den heter på Netflix men typ anne med ett e el liknande. Bygger på Anne på grönkulla boken dock med lite ändringar men ändå bra.

  • That girl
    Griseknoen35 skrev 2017-07-17 13:37:06 följande:

    Outlander- är utifrån Diana Gabaldons serie om Claire som åker tillbaka i tiden till 1700-talets Skottland och träffar Jamie och så händer det en massa. Väldigt välgjord och historiskt bra.

    Sons of anarchy- ge den ett par avsnitt, bra.

    Downtown abbey- så jäkla grymt bra, engelskt kostymdrama. Ge den ett par avsnitt och lär känna karaktärerna så blir den kanon

    Du borde ge game of thrones minst 4-5 avsnitt innan du dömmer ut den. Som en tidigare sa: skulle den vart skit så skulle den inte ha så många tittare. Det är en komplicerad serie med flera handlingar och många karaktärer, det tar tid att komma in i den. Första avsnitten fattar man inte så mycket heller av allt.


    Är en serie inte bra efter 2-3 avsnitt så orkar jag inte se den. Orkar inte heller se en serie som inte har en lockande handling, vilket Game of thrones inte har för min del. The walking dead är förmodligen den populäraste serien och jag vet många som hatar den, så..
Svar på tråden Tips på serier!!