• Äldre 19 Jul 16:58
    4702 visningar
    3 svar
    3
    4702

    Uvi utan att det gör ont när man kissar?

    Hejsan! Jag och min sambo har denna månad plockat bort skydd och börjat lite smått med bebisverkstaden! Av privata själ har jag ej velat ta p-piller osv så vi har fått använda Kondom! Första gången vi körde utan blev i söndags, då jag även hade äl.

    Nu några dagar senare har jag en diffus "smärta" just ovanför blygdbenet. Det svider lite och ibland tycker jag de känns som de småsticker. Gör inte ont och håller i sig några sekunder åt gången. Men inte så att det är något jag känner jämt, men ganska ofta ändå.

    Vet ju att man kan vara lite känslig för uvi och tänker att jag kanske råkat ut för en sådan nu när vi inte varit utan kondom på typ 2 år. Dock så känner jag inte att jag är ständigt kissnödig, och gör inte ont när jag kissar. Kan det ändå vara en lättare uvi? För inte kan man väl redan känna av en eventuell graviditet redan? Borde jag kontakta vc? gör ju som sagt inte så ont men man känner ju att det är något som är annorlunda!

  • Svar på tråden Uvi utan att det gör ont när man kissar?
  • Äldre 19 Jul 17:02
    #1

    Absolut! Kontakta din vc!

    Tänk på att alltid gå upp och kissa efter samlag för att skölja bort de föroreningar som kommit in i urinröret.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 19 Jul 17:05
    #2

    Tack för svar! Ja det brukar jag göra! Både kissade och duschade, men ska absolut ringa vc inorgon!

  • Anonym (J)
    Äldre 19 Jul 17:19
    #3

    Tror inte du behöver gå till vc för en eventuell uvi. Håller det i sig, så absolut, men om det är nytt skulle jag först testat att dricka mycket citronvatten och se om det går över. Det är rådet vårdguiden ger också. Om det håller i sig/blir värre kan ett besök på vc vara bra. Även om du kan ha blivit gravid så är det inte det du känner av redan nu.

Svar på tråden Uvi utan att det gör ont när man kissar?