• redbullmedvodka

    TRANS & CIS - så krossar vi transfobin

    SE OCH LÄR:



    Dela denna video till så många som möjligt. Tillsammans kan vi krossa transfobin och cisnormen.

  • Svar på tråden TRANS & CIS - så krossar vi transfobin
  • Velouria

    Fober av olika kan man gärna kämpa emot. Men jag har cis-värderingar och det är inget jag skäms för. Vad du behöver krossa är extremism, vilket är dina värderingar tydligen.


    Integrerbart DNA
  • redbullmedvodka
    Velouria skrev 2017-07-25 03:01:35 följande:

    Fober av olika kan man gärna kämpa emot. Men jag har cis-värderingar och det är inget jag skäms för. Vad du behöver krossa är extremism, vilket är dina värderingar tydligen.


    Det som är extremt är folks besatthet av att kategorisera andra personer i facken man och kvinna. Att folk inte kan respektera ickebinära utan kräver att få veta vilka genitalier en har. DET är extremism. Det är beklagligt att du försvarar diskrimineringen, marginaliseringen, och förtrycket av transpersoner eftersom "cis-värderingar" leder till just diskriminering, marginalisering, och förtryck av transpersoner.
  • CarinaL26
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 09:00:12 följande:

    Det som är extremt är folks besatthet av att kategorisera andra personer i facken man och kvinna. Att folk inte kan respektera ickebinära utan kräver att få veta vilka genitalier en har. DET är extremism. Det är beklagligt att du försvarar diskrimineringen, marginaliseringen, och förtrycket av transpersoner eftersom "cis-värderingar" leder till just diskriminering, marginalisering, och förtryck av transpersoner.


    Försvarar du min rätt att se mig som och vilja bli sedd som kvinna?

    För mig får du gärna vara binär, hexadecimal, annat eller varken eller. Men glöm inte bort att biologi och identitet är 2 olika saker som inte alltid går hand i hand. Och det har inget med fobi att göra.
  • redbullmedvodka
    CarinaL26 skrev 2017-07-25 10:34:18 följande:
    Försvarar du min rätt att se mig som och vilja bli sedd som kvinna?

    För mig får du gärna vara binär, hexadecimal, annat eller varken eller. Men glöm inte bort att biologi och identitet är 2 olika saker som inte alltid går hand i hand. Och det har inget med fobi att göra.
    Cis-personers könsidentitet behöver inte försvaras eftersom de inte ifrågasätts och diskrimineras av majoritetssamhället.
  • CarinaL26
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 10:58:09 följande:

    Cis-personers könsidentitet behöver inte försvaras eftersom de inte ifrågasätts och diskrimineras av majoritetssamhället.


    Men uppenbarligen ifrågasätter du min identitet.

    Instämmer du i att biologi och identitet är 2 olika saker som inte alltid går hand i hand?
  • Velouria
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 09:00:12 följande:

    Det som är extremt är folks besatthet av att kategorisera andra personer i facken man och kvinna. Att folk inte kan respektera ickebinära utan kräver att få veta vilka genitalier en har. DET är extremism. Det är beklagligt att du försvarar diskrimineringen, marginaliseringen, och förtrycket av transpersoner eftersom "cis-värderingar" leder till just diskriminering, marginalisering, och förtryck av transpersoner.


    Så du lämnar inget utrymme för att olikas sätt och olika synsätt att existera? Det är ju egentligen DET som bidrar diskriminering och marginalisering.

    Du säger att det antingen är ditt sätt eller fel sätt. Som sagt, extremismen och att påtvinga folk sin egen tro är det som behövs kämpas emot (trots att även de är ett sätt att vara). Jag är kvinna och identifierar mig som kvinna och anser att det finns två kön oavsett vilket kön en person väljer att vara eller inte att vara. Jag anser att en man ska vara typiskt manlig och se typiskt manlig ut. Det är MINA personliga preferenser och som påverkar vilka jag attraheras av. Men träffar jag på en transperson eller en som kallar sig ickebinär skulle jag aldrig i livet behandla personen illa genom att utsätta denne för diverse hemska saker. En människa är ändå en människa och som medmänniska är min känsla för medmänsklighet och respekt för en medmänniska starkare. Dessa är inga värderingar, utan en del av mig som person. Detta har inte ändrats ända sedan jag lärt känna mig själv och oavsett vad jag har varit med om i livet. Jag har också kommit så pass långt att min metakognition är rätt stark.

    I en annan av dina trådar trodde jag att du trollade, men om det inte är så, käre vän, så är det riktigt synd om dig i hur radikal och hatisk du är mot dina medmänniskor om de inte har exakt likadana referensramar som du. Då kan du sälla dig till skaran extremister som samhället bör kämpa emot.
    Integrerbart DNA
  • Velouria
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 10:58:09 följande:

    Cis-personers könsidentitet behöver inte försvaras eftersom de inte ifrågasätts och diskrimineras av majoritetssamhället.


    Men det är ju det du är ute efter att det ska bli så. Eller?
    Integrerbart DNA
  • redbullmedvodka
    Velouria skrev 2017-07-25 12:06:55 följande:
    Så du lämnar inget utrymme för att olikas sätt och olika synsätt att existera?
    Nej, jag tolererar inte transfobi och det ska jag inte behöva göra heller. Punkt.
  • Velouria
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:12:12 följande:

    Nej, jag tolererar inte transfobi och det ska jag inte behöva göra heller. Punkt.


    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:13:16 följande:

    Ja, definitivt...


    Så du gillar extremism och diskriminering av oliktänkande?
    Integrerbart DNA
Svar på tråden TRANS & CIS - så krossar vi transfobin