• LV2

    Tankar om klädstorlekar.

    Förra sommaren kom jag in till HM Jag har tidigare köpt barnkläder på HM och var nöjd med priserna och att HM erbjuder fina kläder.

    Jag skulle köpa träningskläder till mig själv ? en fylligare kvinna som behöver XL och uppåt. Jag letade och letade, storlek L var det endajag hittade .

    Jag frågade ett butiksbiträde om storlek XL, var på hon sa ?Nej, tyvärr vi har bara kläder upp till L i butiken.

    Jag skulle få beställa på deras hemsida om jag ville ha kläder i storlek XL. Jag tackade för infon men var mycket besviken att jag som kund inte kunde köpa kläder som var större än L i butiken.

    Därefter var jag inte inne på HM på ett helt år. Men för ett tag sedan var jag på stan och tänkte att ?Nu kollar jag på HM om de har fått in några fler storlekar, större än large?

    Jag blev väldigt glad när jag såg att de faktiskt hade några plagg i XL. Själv behöver jag inte XL längre, men vill se till att det finns kläder även till större personer.

  • Svar på tråden Tankar om klädstorlekar.
  • LV2

    Inte alla hm affärer . De hade bara till L i butiken i min kommun. Jag frågade och de svarade tyvärr vi har bara till L i butiken du får beställa på internett XL bra att en del har BiB

  • Sisterofthesun
    LV2 skrev 2017-07-26 10:51:54 följande:

    Inte alla hm affärer . De hade bara till L i butiken i min kommun. Jag frågade och de svarade tyvärr vi har bara till L i butiken du får beställa på internett XL bra att en del har BiB


    Okej, det visste jag inte! Trodde att alla H&M-butiker hade BIB-avdelning.
  • Olym

    XL är en normal storlek, förstår inte varför man ska ha en särskild avdelning för det. Det är inte några utvalda plagg från den "normala" avdelningen som säljs i större storlek utan de gör en helt egen kollektion för större (som inte passar mig i smaken alls). På Dressman går kläderna minst upp till XXL, varför kan det inte vara likadant på H&M?

  • LV2

    [quote=77871261][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2017-07-26 11:08:33 följande:[/quote-Okej, det visste jag inte! Trodde att alla H&M-butiker hade BIB-avdelning.[/quote]

    Jag själv blev så förvårnad när de sa nej vi har inte XL . Jag hade sett fina Träningsbyxor på deras hemsida som fanns till storlek XL trodde de hade XL i affären . Jag hittade byxorna men bara till L därför frågade jag om det var slut på XL och när de skulle få in XL igen. Jag tror affärena bestämmer själva om de ska ha BIB-avdelning

  • LV2
    Olym skrev 2017-07-26 11:29:59 följande:

    XL är en normal storlek, förstår inte varför man ska ha en särskild avdelning för det. Det är inte några utvalda plagg från den "normala" avdelningen som säljs i större storlek utan de gör en helt egen kollektion för större (som inte passar mig i smaken alls). På Dressman går kläderna minst upp till XXL, varför kan det inte vara likadant på H&M?


    Ja XL är vanlig att människor har. Jag vet inte varför Hm har så om de har BIB-avdelning.

    Jag började handla på Lindex istället där är kläderna inte sepererade utan på vanliga avdelningen de har upp till XXL mera Jag tror att de avgör själva pm de ska ha XL kläder i butikerna . Om kunder som är fylligare säger ifrån nu vill vi att ni erbjuder oss kläder vi kan köpa i affärena tror jag det påverkar. Alla har inte klädstorlekar bara upp till L utan en del har XL och uppåt
Svar på tråden Tankar om klädstorlekar.