• ssangiss

    Elaka ansikten i molnen

    Sätt i mitt kök och tittade ut genom fönstret. På himlen och molnen som rörde sig ovanligt snabbt. Det blev helt grått på himlen och helt plötsligt såg jag ett stort elakt ansikte som liknade satan. Såg ett till elakt ansikte och sedan ett till som liknade ett skelett. Vad f*n betyder det?

    Har någon varit med om liknande?

  • Svar på tråden Elaka ansikten i molnen
  • Aniiee

    det betyder att du lider av livlig fantasi. Eller kanske den mer vetenskapliga benämningen Pareidoli....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • ssangiss
    Aniiee skrev 2017-07-30 22:08:25 följande:

    det betyder att du lider av livlig fantasi. Eller kanske den mer vetenskapliga benämningen Pareidoli....


    Läste lite om det. Men vad betyder det egentligen? Pareidoli?
  • Anonym (Lisa)

    Min man och jag satt senast igår och såg en väldigt exakt kanin, ett stort segelfartyg och Lenin i molnen. Vi mindes båda att vi tittade mycket på molnfigurer som barn. Vi är födda innan internet... du har fantasi och det är inget tecken utom att det kanske säjer vad du har sett för filmer och bilder som hjälper din fantasi med vad du ser.

  • ssangiss
    Anonym (Lisa) skrev 2017-07-30 22:14:55 följande:

    Min man och jag satt senast igår och såg en väldigt exakt kanin, ett stort segelfartyg och Lenin i molnen. Vi mindes båda att vi tittade mycket på molnfigurer som barn. Vi är födda innan internet... du har fantasi och det är inget tecken utom att det kanske säjer vad du har sett för filmer och bilder som hjälper din fantasi med vad du ser.


    Blev lite smårädd faktiskt.. kändes bara så märkligt och det gör det fortfarande. Såg flera fladdermöss flyga också och har bara en konstig känsla i kroppen nu.
  • Aniiee
    ssangiss skrev 2017-07-30 22:11:21 följande:
    Läste lite om det. Men vad betyder det egentligen? Pareidoli?
    Det betyder att man ser mönster där det egentligen inte finns några.

    Eller, på vardagssvenska - livlig fantasi.

    Känns som att det går rundgång här =P
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aikido
    Aniiee skrev 2017-07-30 22:31:15 följande:
    Det betyder att man ser mönster där det egentligen inte finns några.

    Eller, på vardagssvenska - livlig fantasi.

    Känns som att det går rundgång här =P
    Så... finns det någon mer vetenskaplig term som beskriver det där?
  • Anonym (Lisa)

    Moln kan ha väldigt fina bilder, eller ok läskiga i ditt fall, men tydliga liksom. Oftast ser man det bara själv typ " ser du musse pigg däruppe" " va? Nä det är ju en traktor ". Men gårdagens kanin såg vi båda hur tydligt som helst. Oroa dej inte, vi människor gillar att se bilder i moln, i stjärnor..

    Fladdermöss är coola,lite fula nosar men vackra vingar och fascinerande med sina signaler, de små djuren ville verkligen inte ge dej en obehaglig känsla för att de var ute och flög. "Obehaglig kan hon vara själv" muttrade dom säkert sårat när de flög hem för att mata ungarna.

    De kan inte hjälpa att man ritar dom framför månen på skräckserieteckningar.

Svar på tråden Elaka ansikten i molnen