Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Abort pga honom

Anonym (Anonyma) skrev 2017-08-02 12:24:17 följande:
    Jag frågade gynekologen som kollade hur långt gången jag va eftersom jag läst det du säger men hon sa att man kan göra med tabletter även i v11 så man litar ju på dom. Och bm som gav mig tabletterna så inget annat heller. Blev ju inte heller erbjuden ett samtal innan som jag läst att man brukar få.

Har en vän som gjort abort och att man enbart gör ett gravtest på efterkontrollen och de e va jag har läst med så gjort det hemma.

Just nu har jag inte orken eller energin till att ta tag i sånt, ja har varit nedstämd både på jobbet å hemma och har ingen energi alls, kämpigt att ens komma in i duschen ungefär...
    Ja, efterkontrollen är endast ett graviditetstest om man inte uppger att man har några symtom som kan tyda på en infektion t.ex.

Du kan begära att få prata med kuratorn på abortkliniken även nu efter aborten, det kanske kan hjälpa lite att få prata med någon utomstående IRL.

Försök att inte skuldbelägga dig själv för detta, det är inte ditt fel att samhället ser ut som det gör. Visst har vi alla ett val men det är orealistiskt att tänka att vi ska välja "rätt" när vi ställs mellan kärleken till en partner och kärleken till ett ofött barn utan att veta hur vi kommer att känna efter fullbordat faktum.

Det enda vi som kvinnor kan göra är att aldrig någonsin låta en man få bestämma hur vi ska göra när vi hamnar i situationer som denna, att lära andra kvinnor att göra detsamma och att lära våra söner att aldrig försöka tvinga/pressa en kvinna till abort mot hennes vilja.
  • Anonym (L)

Och om någon annan som är i TS situation (innan aborten) läser detta, vilket även jag var en gång, så är mitt tips att "hota" tillbaka. Var tydlig med att du kommer att ta kontakt med killens mamma, med era gemensamma vänner. Säg att om han lämnar dig pga detta får hela världen reda på vad han försöker göra mot dig och ert ofödda barn och vad han är för typ av människa. Var aldrig rädd för att han ska lämna dig.

Svar på tråden Abort pga honom