• missme85

    Fick upp bild på pojke

    Kom och tänka på en sak som hände förra veckan.

    Jag var hemma och fick upp en bild framför mig, det var som ett litet snabbt filmklipp.

    Det var en blond liten pojke som hade ramlat i trottoaren och han grät. Det rann blod ur munnen och hans tänder hade ramlat ut.

    Jag tänkte på detta hela tiden, varför fick jag en sån bild? Och massa annat.

    Dagen efter kommer bästa kompisen och säger att henne systerson fick åka in igår (samma dag som jag fick detta) för han hade ramlat och slått ut sina tänder.

    Jag blev helt ställd, jag hade fortfarande inte slutat tänka på bilden.

    Hennes systerson är också en blond liten kille.

    Detta har hänt förut, jag har fått upp bilder på saker men alltid ignorerat.

    Vad kunde detta varit? Sammanträffande eller betydde det något? Det var lite kusligt.

  • Svar på tråden Fick upp bild på pojke
  • missme85
    Ingridalexxxzandra skrev 2017-08-02 12:43:24 följande:

    Låter som du är lite synsk.

    Om jag var du skulle jag utveckla den gåvan.


    Jag har haft tanken, men vet inte hur man utvecklar. Jag vet att jag försöker stänga mig själv mycket då jag är rädd.
  • Anonym (Mabel)

    Hade jag hallucinerat så hade jag sökt läkarhjälp

  • Anonym (Jag också)

    Vet inte varför men får också upp bilder som sedan inträffar..

  • missme85
    Anonym (Mabel) skrev 2017-08-02 18:54:08 följande:

    Hade jag hallucinerat så hade jag sökt läkarhjälp


    Ja det förstår jag att du skulle, det skulle jag med göra direkt ;).
  • missme85
    Anonym (Jag också) skrev 2017-08-02 18:56:02 följande:

    Vet inte varför men får också upp bilder som sedan inträffar..


    Förstår inte vad personen uppe menar med hallucinationer, den personen vet nog inte vad det betyder..

    Ja, det är märkligt. Skulle vilja veta mer om det.
  • Mullvaden

    Jag har ibland fått en mycket stark känsla för att något ska inträffa, alltså en specifik sak.

    När jag gick på gymnasiet så gick jag en dag med en av mina kompisar. Vi gick och pratade och plötsligt fick hon syn på en av våra gemensamma vänner som vi umgåtts med sedan högstadiet. Ofta sågs vi alla flera gånger varje dag, så det var inget konstigt med att hon gick fram till henne och dom började prata, jag stod en bit ifrån. Överraskningsfest! fick jag i huvudet. Något vi i mitt kompisgäng aldrig hade haft för varandra, så det var en konstig tanke.

    Men mycket riktigt, några veckor senare stod de i mitt kök och skrek 'Surprise!' när jag klev in efter att ha varit hemifrån några timmar.

    Och det har varit saker efteråt också, helt irrelevanta tankar som dykt upp, men som sedan hänt. Dock inga otäcka sådana, tack och lov.

  • Anonym (Jag också)
    missme85 skrev 2017-08-03 13:03:29 följande:

    Förstår inte vad personen uppe menar med hallucinationer, den personen vet nog inte vad det betyder..

    Ja, det är märkligt. Skulle vilja veta mer om det.


    Har ju absolut inget med hallucinationer att göra. Man kan ha syn/hörsel-hallucinationer men att få upp bilder i huvudet är en helt annan sak.

    Självklart skulle det kunna vara någon form av psykos om man plötsligt fick upp en massa hemska bilder i huvudet. Men när bilderna visar sig stämma så är det ju något helt annat det handlar om!
Svar på tråden Fick upp bild på pojke