• Äldre 7 Sep 00:20
    6498 visningar
    9 svar
    9
    6498

    Biologiska barn som adopterad?

    Hej,
    Jag är adopterad från Argentina. Har liksom du inte haft några större funderingar eller längtan efter att leta upp mina biologiska föräldrar även om det hade varit lätt gjort. 

    Jag har två biologiska barn, jag tror inte jag känner mer för de än andra mödrar som inte är adopterade känner för sina barn. Likheter i utseende letar nog alla föräldrar. Däremot kanska jag känner en förundran över att det finns två individer i min närhet som jag kan spegla mig i. Det är en helt ny känsla. Jag har rest till det ställe jag är adopterad från och även där fick jag lite samma känsla. Människor med samma drag som jag, det var helt nytt. 

    I och med att jag fått egna barn så kommer ju min egen adoption i annan dager som är väldigt paradoxal. Dels en förståelse för min biologiska mor, vilken press hon måste varit utsatt för för att genomgå bortadoptionen men även en oförståelse över hur hon kunde genomgå den. Jag både förstår och inte förstår.
    Den paradoxala känslan som jag tidigare i livet endast förnimt har blivit mycket mer påtaglig och jag funderar på om jag kanske borde uppsöka min biomor innan det är för sent? Det är givetvis ingenting jag går och tänker på jämt och ständigt men tanken har slagit mig ffa sedan mitt andra barn kom.
Svar på tråden Biologiska barn som adopterad?