Inlägg från: Anonym (tvåsam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvåsam)

    Är det värst att leva utan sex eller närhet som singel?

    Skiljer detta sig mellan män och kvinnor t ex?

  • Svar på tråden Är det värst att leva utan sex eller närhet som singel?
  • Anonym (tvåsam)
    Mannschaft skrev 2017-08-04 08:02:24 följande:

    Så vitt jag vet utesluter inte exempelvis en parrelation ett frånvarande sexliv och närhet, ett singelliv inte ett närvarande sexliv och närhet. För att svara på frågan tror jag generellt sex.


    Nej ett singelliv utesluter inte närhet som i att två kroppar ligger och trycker sig mot varandra. Men definitivt den känslomässiga, någon som bryr sig om dig helhjärtat, den du ringer till om du blir sjuk mitt i natten, den som ställer upp för dig i alla lägen , som håller om dig på nätterna och väcker dig med en intim och varm kyss för att den saknat dig när ni varit ifrån varandra i drömmarna!

    Det där kan man aldrig få av en kk eller köpa sig till. För sånt krävs det kärlek och sånt tar år att bygga upp.
  • Anonym (tvåsam)
    Mannschaft skrev 2017-08-04 15:48:06 följande:
    Vad är det, förutom i din föreställning, som per automatik i ett singelliv utesluter den närhet i form av känslomässiga band du beskriver? Menar du att det enbart kan kopplas till en relation av att vara sambos?

    Vilken del av kk/vmf säger att man köper sig till samma omtänksamhet som ett (fungerande) förhållande?

    Ditt nick som "tvåsam" faller för övrigt på egen logik i ditt citat här. Varför ringa den person som håller om dig om nätterna när du blir sjuk mitt i natten, är han eller hon sovande så pass sovande i förhållandet eller är man då för långt ifrpn varandra i drömmarna du nämner?
    Orkar inte förklara den biten för hade du varit exklusiv med någon och riktigt kär där det var ömsesidigt så hade du förstått vad jag menade.  Däremot ser jag inte samboskap som nödvändighet. Det finns många olika varianter i det praktiska men känslomässigt är vi människor inte lika flexibla i våra grundbehov.

    Närhet och intimitet betyder uppenbart olika för människor beroende på var man befinner sig i livet (vill ha), kanske även könsbetingat, men jag talar om den mellan två individer som vill ingå en förpliktelse gentemot varandra och vara en enhet i tvåsamheten. Som vill ha sex bara med varandra och ser varandra som första alternativ i nödläge och lyckoläge!
  • Anonym (tvåsam)
    Mannschaft skrev 2017-08-04 17:10:16 följande:
    Blir på riktigt fundersam. Dels över din frågeställning i ämnet, när du vill argumentera någonting annat. Dels din ovilja att förklara mer utförligt ditt resonemang i att singlar inte kan vara exklusiva för någon och som följd även din motsägelsefulla böjelse som hävdar att närhet och intimitet har olika innebörd för människor.
    Fundera du! Vad tror du själv är skillnaden på att leva i en fungerande och lycklig parrelation och att vara singel? Oavsett om det är frivilligt eller ofrivilligt?

    Varför tror du majoriteten av alla människor på jorden väljer tvåsamheten, giftermål familjebildning etc? Känner du fler singlar än par? Hur mår de? Får de sina fysiska,  intima och känslomässiga behov tillgodosedda? Varför tjänar dejtingbranscher s sjukt mycket pengar? varför fungerar sällan knullrelationer utan att den ena fastnar? Mina funderingar kanske överstige dina?

    Varför jag inte orkar förklara tvåsamhetskärlek och varför man har den är för att den är ungefär exakt likadan för alla världen över så det finns tonvis av litteratur och filmer i ämnet om du vill fördjupa dig.

    Ja uppenbarligen har ju närhet och intimitet helt olika innebörd för dig och mig annars hade vi ju inte haft denna argumenation, eller?
  • Anonym (tvåsam)
    Anonym (3 saker) skrev 2020-07-30 07:49:49 följande:

    Jag saknar sex, annan fysisk närhet och någon att ha en nära och förtrolig relation med. De två senare kan jag delvis tillgodose med goda vänner, så på det viset är det kanske bristen på sex som är "värst". Jag har aldrig haft sex, så jag vet inte hur det skulle vara att leva utan sex om man en gång har varit van att vara aktiv.


    För mig är det tvärtom. Klarar mig bra utan sexet men saknar förtroligheten, samtalen och någon att ha en fysiskt och otvungen relation med. Att kunna vara sig själv och känna sig omtyckt.
  • Anonym (tvåsam)
    Anonym (klarar) skrev 2020-08-02 18:01:53 följande:
    Vad är det som gör att du inte hittar någon
    Tror jag nog inte de flesta vet som inte hittar kärlek? Inte så att folk är ärliga med varför de inte gillar en person. Man får aldrig veta sånt, kan ju finnas tusen orsaker, slumpen, otur osv.

    Finns ju knappast bara ett skäl.
  • Anonym (tvåsam)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-03 20:21:30 följande:

    Tycker väl inte det finns bara närhet och sex. Skalan börjar väl med närhet och slutar med sex, typ så. Så jag säger att.... Ääähhhh vaffan jag saknar hela skalan just nu!!!!!

    Nä men när jag tänker efter så är det nog närhet ändå. Skulle lätt bara kunna krypa till sängs, kramas, en hand på ett bröst och skeda en hel natt. Snusa i nacken på någon... En puss på axeln och säga godnatt.

    Någon som känner samma?


    Ja tänk hur många man eventuellt måste ligga med som kvinna för att få uppleva exakt det! Skulle kunna nöja mig med det resten av livet...tror jag!
  • Anonym (tvåsam)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-03 21:36:03 följande:
    Vilket menar du, hela skalan eller bara skedandet?
    Ömheten och skedandet endast. Skippar gärna sexet och hoppar direkt till den biten:)
Svar på tråden Är det värst att leva utan sex eller närhet som singel?