• cirpen

    gravid trots spiral?

    Jag är snart 44 år och har 3 barn mellan 4-10 år.
    Satte in låghormonspiral efter sista barnet.
    I våras kontaktade jag mvc för att jag tyckte jag blödde lite mer än tidigare. Ville väl att de skulle ta in mig på kontroll.
    Ingen fara tyckte mvc, det hör till åldern! De ville inte kolla..
    Jag lät mig lugnas av det.
    De sista dagarna känner jag ett litet bufflande i nedre delen av magen. Vidare har jag småblött dagligen ett tag nu.
    Inte ont, inget kurrande framför allt inga fisar.
    Ryggont har jag, men det har jag till å från.
    Får lite smått panik och tänker att spiralen åkt ur och jag är gravid.
    Eller så är det kroppen som spelar mig ett spratt för att jag börjar "bli till åren".
    Tog ett gravtest häromdan som visade negativt. Tog det på em, samt jag hade kissat innan. Vet inte hur det påverkar hcgnivån.
    Men det här maler i mig och jag känner bufflandet med ständiga mellanrum!
    Vidare har jag gått upp några kg, men HEY det är semester! Magen är pluffsigare än normalt, men det blir den ju när man fläskar på sig!
    Tycker ju att jag som burit 3 barn Borde känna igen symptomen?
    Framför allt undrar jag om test kan visa felaktigt om man kissat innan?
    Det är INTE läge för en graviditet, men i vår familj verkar murphys lag gälla..
    Vidare kan jag tycka att jag är väl gammal för att va fertil å andra sidan blev jag gravid på första försöken med de andra..
    Känner mig urfånig!
    Tankar ngn?

  • Svar på tråden gravid trots spiral?
  • Snutteruttan

    Jag blev gravid med vårt fjärde barn trots spiral. Tyckte som du att jag inte gick ner i vikt trots sträng diet och motion. Reagerade inte på att ingen mens kom då den kan utebli med spiral.

    Tillslut kände jag ngt hårt i magen o tog ett grav test : Positivt.

    Kvinnokliniken dagen efter med UL och var då i v 20. Inget spår av spiralen - nu avvaktar vi och ser om spiralen kommer ut med bebis, om inte så ska buken undersökas då spiralen tydligen kan vandra annars har jag väl antagligen tappat den - vilket jag tycker borde kännas. ????

  • EpicNurse

    Om du har tagit test som är negativt så är du inte gravid. Framförallt inte så gravid att du skulle känna rörelser, om det är det du syftar på när du säger att det "bufflar".

    Men visst kan man bli gravid med spiral!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Wanorska84

    Sitter i samma sits som du. Har tid om en vecka för att kolla.

    Känner biffar ich fladderHar två barn innan och hade inte mensen slutat med dem så hade jag inte märkt gravi diteten fören sent. Har du fått nån tid för att kolla upp om du är gravid?

  • cirpen

    Nä jag kollar inte upp. Har testat negativt och tror kroppen spelar ett spratt just för att det vore mycket mycket olyckligt att vara gravid just nu.
    Däremot borde jag kanske kolla spiralen för jag har blödit mer än vanligt ett tag nu.

  • Wanorska84

    Jag testade negativt när jag var i vecka 20 med första barnet (tog ett bara för skojs skull ) så litar inte fullt på stickorna längre. Boka in en tid du det skadar ju inte.

  • Waomi

    Jag blev gravid m fjärde barnet m Mirena hormonspiral..den hade inte suttit i ett år ens och jag hade passerat v18 när jag "upptäckte" graviditeten...

Svar på tråden gravid trots spiral?