Inlägg från: Anonym (Juli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juli)

    Fula namn

    Alla tycker olika!

    Vilka/vilket namn skulle du aldrig vilja döpa ditt barn till?

  • Svar på tråden Fula namn
  • Anonym (Juli)

    Mina är många men på toppen finns:

    Liam

    Texas

    Cooper

    Xander

    Alla namn som slutar på "Y" samt namn där man bytar ut "S" mot "Z"

    Såg nyligen en som hade en son som hette Pommac?!

  • Anonym (Juli)
    kioskvältare skrev 2017-08-03 23:37:43 följande:

    Kevin

    Liam

    Dexter

    Leon

    Nicholas

    Nathaniel

    Vanessa

    Jaqueline

    Nova

    Izabella(e)

    Celine

    Joline

    Novalie

    Förfärliga allihopa men finns fler liknande


    Kevin!!! Hur kunde jag missa Kevin!?
  • Anonym (Juli)
    taquine skrev 2017-08-03 23:44:10 följande:

    Haha ja så gräsligt, skådisen Kevin Bacon hade ingen tur tur med varken för eller efternamn ;)


    Haha! Nä, fast det hade varit ännu värre med Bacon-Kevin :)
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Många) skrev 2017-08-03 23:55:57 följande:

    Finns väl hur många namn som helst. De där gubb- och tantnamnen alla heter nu tycker jag är gräsliga. Bortom allt sunt förnuft är ju alla wt-namn. -Li-namnen är mest brist på fantasi. Juni-Li. Höh?!


    Ja, det finns ju oändligt med fula namn. Men helt ärligt hade jag nog hellre döpt min son till något gubbnamn än Liam eller Texas. (Under pistolhot). Tycker att Wt-namnen är värst!
  • Anonym (Juli)

    Såg precis en ny tråd här på familjeliv på de finaste pojknamnen. Där fanns namnet UNNE(?!) med. Tänkte att det lägger jag till i denna tråden istället.

  • Anonym (Juli)
    Anonym (T) skrev 2017-08-04 08:07:12 följande:

    Jag har svårt för namn som ligger utanför sitt rätta kulturella sammanhang såsom Kevin Lindberg, men däremot inte Kevin Jones. Ännu värre är namn som är påhittade med massor av fräsiga extrabokstäver; Candrah, Izabellah, Nohvalee, Oliwer osv.


    Såg ett inlägg i en grupp på Facebook igår om namnförslag till en som snart skulle födas, har aldrig sett fler fula namn på ett och samma ställe. Dessa hittepå-namn fanns i varje förslag, Kewin, Cazper, Whillma, Liza, Lex, Caztiell.

    "Zåå COOlt"
  • Anonym (Juli)

    Boel är också ett extremt fult tjejnamn :(

  • Anonym (Juli)
    Anonym (Hej) skrev 2017-08-05 15:47:00 följande:

    Min killes dotter heter Tindra i andranamn. Jag ryser för att jag tycker det är sååå fult (det har jag dock inte berättat för honom).

    Annars är typ namn som Liam, Kevin, Heylie/Hailey, Novah, Engla inga favoriter direkt. Jobbar inom skola och det är så att säga ett visst klientel som döper sina barn till dessa namn.


    Så är det! Har själv jobbat på skola och känner igen det.
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Många äldre namn) skrev 2017-08-05 17:51:57 följande:

    Vad är det för klientel som döper sina barn så? Unga föräldrar?

    Jag har en granne vars dotter heter Nova och de är medelålders och övre medelklass.


    Jag skulle säga att det är oftast lite yngre föräldrar med attityd och tatueringar med texten carpe diem på bröstet, som står rökande över barnvagnen med sin "kamphund"

    Förlåt för generaliseringen ;)
  • Anonym (Juli)
    drmcstuffin skrev 2017-08-05 18:23:39 följande:

    Tindra

    Winter

    dubbelnamn med li typ nova-li

    melody

    boel

    Anita

    göran

    Namn som slutar på y typ conny, johnny, sonny m.m

    Ingrid

    Juni

    Leif

    Samuel

    Zackarias

    Vide/vidar

    dubbelnamn som Ann-Charlotte, ann-kristin, Anna-Karin, anna-lena

    Loui

    Sen stavningar typ cewin, cazzandra, lukaz, linuz mm *hurv*


    Mycket fula namn på en gång. Vissa namn känns uppenbart fula men alla dessa "Z" namn och "W" namn är jag allergisk mot!
  • Anonym (Juli)
    Anonym (C) skrev 2017-08-06 01:51:01 följande:

    På vilket sätt är Liam ett dåligt namn?? Det är irländskt och kort för William


    För mig kvittar det var namnet har sitt ursprung ifrån. Liam för mig är ett väldigt fult namn helt enkelt.
  • Anonym (Juli)
    Anonym (C) skrev 2017-08-06 09:42:34 följande:

    korkat. Föräldrar till 10 868 människor i Sverige tycker i vart fall inte det, och det tycker inte jag heller. 


    Så jag är korkad för att jag tycker att ett namn är fult? Logiskt!

    Resterande tycker antagligen som jag då..
  • Anonym (Juli)
    John22 skrev 2017-08-06 09:51:00 följande:

    Med den extremt bristfälliga "logiken" får vi inte tycka att några namn är fula. Menar du på allvar att vi ska sitta och hitta på namn som ingen heter för att ha tillåtelse att inte tycka om dem?

    Tramsigt att bli upprörd över bara för att du uppenbarligen känner någon som heter Liam. Jag gissar att det är din son.


    Svårt att ens hitta på namn nuförtiden med tanke på att var och varannan söker efter "ovanliga namn" idag och vipps så heter barnen "klozz" och "xylle" liksom. :D
  • Anonym (Juli)
    Anonym (tvångströjan) skrev 2017-08-06 20:44:00 följande:

    Jag funderade på att döpa tvillingflickor till Olla och Snigla.

    Unikt och vackert tycker jag. Och om de överlever högstadiet så kommer de att sparka arsle! 


    Vackra och klassiska namn båda två ;) haha!
  • Anonym (Juli)

    Ellenova läste jag som ett namnförslag till någon som väntade bebis... :/

  • Anonym (Juli)
    Anonym (Bräk) skrev 2017-08-31 21:16:13 följande:

    Lowe....Man vill ge namnet Love men vill inte att barnet ska heta "love", så då byter man till w, så fult.


    Lowe är ju en hund och knappt det!
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Mhm) skrev 2017-09-08 16:10:08 följande:

    Kevin, Liam och Engla går ju bort direkt.


    Kevin och Liam är fruktansvärt fula namn.
  • Anonym (Juli)
    elyse skrev 2017-09-23 00:47:02 följande:

    När jag och en väninna var på stan såg vi "Dilda" på namnskylten på en vagn. Kändes ju sådär.


    Dilda är nog inte överst på vår namnlista heller. Jobbigt om någon stavar fel med en bokstav.. Haha!
Svar på tråden Fula namn