• Anonym (fundersam)

    När känslorna inte finns mer

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år nu och under dessa år har det varit en massa upp och nedgångar och jag har många gånger funderat och varit nära på att lämna honom men alltid stannat ändå. Ångrar det många gånger samtidigt som man är för bekväm. Under våra 6 är tillsammans har vi även hunnit skaffa två barn. Så att lämna bara sådär är inte det lättaste heller. Jag har nämnt detta för honom ett flertal gånger men har blir bara grinig, arg och vägrar acceptera att jag vill flytta. Säger dessutom att han ska skapa ett helvete för mig om jag flyttar och kommer ta barnen med sig till sin hemort (han kommer från en annan stad flera timmar ifrån där vi bor). Han vill att vi ska försöka hela tiden och vägrar släppa taget medans jag känner att mina känslor för honom är helt borta. Just nu känns det som att jag bara stannar för att jag inte vet hur jag ska göra med boende och för att jag inte vet hur det blir med barnen. Vet inte hur jag ska kunna och våga säga till honom att jag verkligen vill flytta. Hur ska jag göra? Hur ska jag gå tillväga?

  • Svar på tråden När känslorna inte finns mer
  • Anonym (ye)

    Sök familjerådgivning. Ni behöver hjälp att lösa detta.

  • HasseA
    Anonym (ye) skrev 2017-08-06 16:15:32 följande:

    Sök familjerådgivning. Ni behöver hjälp att lösa detta.


    Håller med. För övrigt får han inte flytta iväg med barnen om inte går med på det (förutsatt att ni får gemensam vårdnad om dem). Att han hotar om att göra allt till ett helvete för dig, det är väl närapå straffbart, dessutom. Och bara det uttalandet visar ju att ni inte borde vara ett par.

    Försök få prata med någon på familjerådgivning. Han måste inte vara med - det låter som om du behöver få prata med någon utan honom till att börja med.
  • MrFlex

    Han kan inte flytta barnen från den kommun de är skriva i utan ditt medgivande (om ni har gemensam vårdnad). Lämna för livet är för kort för att spenderas i ett hamsterhjul.

Svar på tråden När känslorna inte finns mer