Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

Vill jobba på kontor

Utgå från de kurser du har, komplettera i någon vettig rikting och ta jobb därifrån.

• Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 09:55:16 följande:
    Jo det jag gjort, men vet inte i vilken inriktning. Vill mer åt ekonomi/juridikhåller och då är det högskola som gäller....Har inte matte C annars hade jag läst Företagsekonomi.
    Behövs verkligen matte C för FEK? Från UU ang FEK A : "Behrighet: Grundläggande behörighet"

Ett förslag, hoppa på dina socionomstudier igen men försök ta så mycket juridik, JIK och HÖK t ex, och ekonomikurser du kan, allternativt som fristående kurs. Under tiden söker du jobb.

• Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 10:07:41 följande:
    Har inte möjlighet att läsa en hel utbildning då jag inte har rätt till CSNlån
    Hur många terminer har du kvar?
  • Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 10:17:10 följande:
    Har bara två terminer kvar
    Sliter du på lite bör du i så fall hinna FEK A+B samt en del juridik.

Tillsammans med övriga kurser har du en vettig mix för att gå in som handläggare på någon myndighet; FK, KFM, AF, komun t ex.

• Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 14:41:17 följande:
    Nä men jag tänker nog bara jobbar på timmar framöver. Har nu sökt en distanskurs i juridik till hösten, hoppas jag kommer in. Vill jobba med någon form av myndighetsuppgifter och juridik. Men för tillfället är jag nöjd med att slipper vården och jobba mer med papper.
    Har du läst Sam borde du ha behörighet för FEK. Sök till vårantagningen, ta tjänstledigt och CSN och fixa lite extrapengar genom jobb. Fixa FEK A och sen NEK A eller FEK B. Har du sen juridik också så ligger ett myndighetsjobb inom räckhåll med tankar på tidigare studier.

Kolla lite vad för jobb som finns där du kan tänka dig bo. Kan vara idé att spetsa till sin utbildning med något som passar.

• Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 15:09:24 följande:
    Har tyvärr inte behörighet för FEK, då jag inte läste Matte C
    FEK A Uppsala Univeristet "Behörighet: Grundläggande behörighet "

Dvs Matte C behövs inte.
  • Kjell2
    Hallonträd skrev 2017-08-07 15:09:24 följande:
    Har tyvärr inte behörighet för FEK, då jag inte läste Matte C
    Matte C/3 behövs däremot till NEK.

Svar på tråden Vill jobba på kontor